Dizájnoljunk kontraszttal! – 1. rész

Dátum: 2016. 08. 08.  //  Kategóriák: digitális grafika  //  Címkék: ,

A kontraszt jóval többet takar, mint például fekete és fehér szín ellentétbe állítása, kis méretű alakzat és nagy méretű alakzat ütköztetése. Maga a kontraszt számos módon és formában megjelenhet (ezeket fogjuk körbejárni a most soron következő két bejegyzésünkben), és bizony célszerű is alkalmazni design munkáinkban, hiszen az esztétikai élményen túl gyakorlati haszna is van: többek között a tartalmi elemek közötti hierarchia felállításában, a figyelem terelésében, a központi tartalom és a lényegi részek kiemelésében játszhat fontos szerepet.

TOVÁBB OLVAS >>

MasterCard redesign – esettanulmány

Dátum: 2016. 07. 25.  //  Kategóriák: digitális grafika, logó- és arculattervezés  //  Címkék: ,

A MasterCard-ot talán nem kell bemutatni, a logóját viszont annál inkább! 🙂 A vállalatot 1966-ban alapították – még Interbank néven –, 1968-ban azonban a névváltoztatással együtt logócserét is eszközöltek, a bank mai arculatának alapja pedig 1979-ben készített logó- és színverzió.

Most pedig 2016-ot írunk, és a MasterCard logója redizájnon esett át. Sokan úgy látták, hogy egy teljesen új arculat látott napvilágot, azonban – ahogyan a szabályok is előírják – a MasterCard nem gyökerestől változtatta meg a logóját. A logó-redesign egyik iskolapéldája is lehetne! 🙂

TOVÁBB OLVAS >>

Egy vállakozás, márka életében meghatározó jelentőséggel bír az arculat. Ez az, amely felismerteti, pozícionálja a céget, képviseli és kifejezi mindazt az értékrendet, attitűdöt, mögöttes tartalmat, melyet a márka prezentálni szeretne a külvilág felé. Erre épül fel maga a vizuális brand, ez a márkaidentitás legfontosabb kifejezője. Nagyon fontos tehát, hogy nagy hangsúlyt fektessünk a márka, vállalkozás vizuális megjelenésének precíz megalapozására, folyamatos erősítésére. A befektetés pedig a célközönség bizalmában, hűségében, a brand, a vállalat ismertté, illetve népszerűbbé tételében, nem mellesleg konverziókban (pl. vásárlás, megrendelés) térül meg.

Ez így mind szép és jó, de ha arculat tekintetében hibázunk, az arculati elemekkel nem következetesen járunk el, akkor bizony mindennek az ellenkezőjét is elérhetjük. Vegyük sorra azokat a jellegzetes hibákat, melyeket (jellemzően kisebb) vállalkozások követnek el az arculatukkal!

TOVÁBB OLVAS >>

Hogyan lesz a pixelgrafikus alakzatból vektoros alakzat?

Dátum: 2016. 06. 27.  //  Kategóriák: digitális grafika  //  Címkék: ,

A vektoros grafikák (egyenesekből és görbékből állnak, amelyeket a geometriai sajátosságaikat meghatározó matematikai képletek /=vektorok/ írnak le) legfőbb előnye, hogy függetlenek a felbontástól, ezért szabadon módosíthatjuk őket, anélkül hogy az élességüket vagy a részletességüket befolyásolnánk – ugyanolyan éles határvonalakkal rendelkeznek átméretezés vagy éppen PDF formátumba mentés után. Éppen ezért a vektoros grafikák a legjobb formátumok olyan munkák létrehozásához, mint például a logók, amelyeket különböző méretekben, különböző felületeken kell felhasználni.

Azonban nemcsak logótervezés során, hanem számos más munka során is szükségünk lehet vektoros objektumokra. Ezeket mi is megrajzolhatjuk az Illustratorban a Toll vagy éppen a Ceruza eszköz segítségével, de ha idő- és energiahiány miatt inkább a keresgélését választjuk, és sikerül az elképzeléseinknek megfelelő alakzatot találunk, azonban az pixelgrafikus, akkor azt egyszerűen átalakíthatjuk vektorgrafikussá.

TOVÁBB OLVAS >>

Év elején már beszámoltuk a várható 2016-os logótrendekről. Azonban a designerek, grafikusok év közben sem állnak meg, alkotnak, így pedig újabb és újabb logótípusok, logótrendek látnak napvilágot. 🙂

TOVÁBB OLVAS >>

A monokróm egyszínűt jelent, illetve egy szín különböző árnyalatainak alkalmazását – a színkör egyik színét kiválasztjuk, és ezzel, valamint ennek tetszőleges számú árnyalat-variációjával dolgozunk. A monokróm stílus nagyon sokoldalú, érdemes kipróbálni design munkáinkban, számos előnnyel bír: harmonikus, vizuálisan összetartó megjelenést hoz létre; nem hívja fel magára a figyelmet, de alkalmas arra, hogy a tartalom, a központi üzenet középpontba kerüljön; segíti a márka beazonosíthatóságát, felismerhetőségét, ha egyedi, specilális színséma társul hozzá; megkönnyíti a saját munkánkat, hiszen nem kell a különböző színek miatt stresszelni, melyik-melyikkel hogyan mutat, stb.

TOVÁBB OLVAS >>

Ma már „online világban élünk”, a weboldalak, közösségi oldalak, online hirdetések, digitális tartalmak a mérvadóak a vállalkozások marketingjében, hiszen ezek segítségével célzottan és hatékonyabban tudják elérni potenciális ügyfeleiket. Azonban nem egy esetben és nem egy cég életében jön jól egy-egy nyomtatott anyag, kiadvány, melyek a személyes találkozások alkalmával játszhatnak fontos szerepet, valamint a potenciális vásárlók számára emlékeztetőül szolgálhatnak a későbbiek során.

TOVÁBB OLVAS >>

A betűtípusok az információk megjelenítésén túl vizuális-esztétikai élményeket is nyújtanak, valamint érzéseket, hangulatokat tükröznek, képesek befolyásolni, érzelmeket kiváltani, felerősíteni az általuk megjelenített szavak értelmét, jelentését. Egyszóval: a betűtípusoknak is van pszichológiájuk. 🙂

TOVÁBB OLVAS >>

Oldal: 10 / 13« Első...89101112...Utolsó »