Az online világ térhódítása miatt manapság háttérbe szorulnak a nyomtatott marketingeszközök, reklámanyagok. Azonban bármilyen vállalkozásról is legyen szó, nyomtatott anyagokra szükség van, hiszen ezek is fontos szerepet töltenek be mind a marketingben, mind a PR-ben. És mennyivel jobb érzés kézbe venni egy friss, új illatú, remekül megtervezett, ütős designú brosúrát, szórólapot, katalógust, mint egyszerűen lekattintani egy online hirdetést?! 🙂 Természetesen utóbbi is lehet nagyon szemrevaló és figyelemfelkeltő, de sosem tudja azt és annyit nyújtani, mint amit egy frissen nyomtatott kiadvány. 🙂 TOVÁBB OLVAS >>

A brief az a dokumentum, amelyben a megbízó (megrendelő, cég, szervezet) bemutatja a megbízott (designer, grafikus, ügynökség,) számára az adott munka, projekt legfontosabb jellemzőit, tájékoztatja az azzal kapcsolatos információkról, tudnivalókról. Ez lesz a hatékony együttműködésük alapja, hiszen mindkét fél számára objektív dokumentumként, vonalvezetőként szolgál a munka tervezése, kivitelezése és értékelése során. TOVÁBB OLVAS >>

Ha nem magunknak tervezünk például logót, arculatot, grafikai és design munkákat, akkor a tervezés nem egy magányos, egyoldalú munkafolyamat. Ha megrendelőnek dolgozunk, akkor bizony a tervezés egy közös munka, egy együttműködés, amely mindkét fél részéről erőfeszítéseket, közös gondolkodást, hasonló elképzeléseket és koncepciókat követel meg. TOVÁBB OLVAS >>

Ez az izgalmasan hangzó funkció az Illustrator programban érhető el. Mire jó ez a funkció? A vektorgrafikus képeken automatikusan felkutatja és kijavítja azokat a hézagokat, melyek befolyásolnák az alkalmazott körvonalakat és kitöltéseket. A Live Paint funkció tulajdonképpen a több elemből álló objektumok egyes részeinek a kiszínezésére alkalmas. Ezeknek az elemeknek bármelyike színezhető, függetlenül attól, hogy egyetlen görbe vagy több görbe szakaszai határolják. Az élő festés olyan, mint egy színezőkönyv kifestése, tehát a Live Paint nem színezi a háttérben található alakzatokat, éppen ezért alkalmas összetett objektumok kiszínezésére.

Az előző bejegyzésünkben az alapokat néztük meg: az Élő festékesvödör eszköz segítségével kiszíneztünk egy több alakzatból álló objektumot, majd az alakzatok körvonalait. Most innen folytatjuk a munkát, és megnézzük, hogy hogyan tudjuk a Live Paint területeket szerkeszteni.

TOVÁBB OLVAS >>

Ez az izgalmasan hangzó funkció az Illustrator programban érhető el. Mire jó ez a funkció? A vektorgrafikus képeken automatikusan felkutatja és kijavítja azokat a hézagokat, melyek befolyásolnák az alkalmazott körvonalakat és kitöltéseket. A Live Paint funkció tulajdonképpen a több elemből álló objektumok egyes részeinek a kiszínezésére alkalmas. Ezeknek az elemeknek bármelyike színezhető, függetlenül attól, hogy egyetlen görbe vagy több görbe szakaszai határolják. Az élő festés olyan, mint egy színezőkönyv kifestése, tehát a Live Paint nem színezi a háttérben található alakzatokat, éppen ezért alkalmas összetett objektumok kiszínezésére.

TOVÁBB OLVAS >>

Korábbi bejegyzésünkben – néhány inspiráló példa társaságában – már írtunk arról, hogy mi is az a moodboard, mikor és hogyan érdemes hangulattáblát készíteni, milyen elemekből célszerű felépíteni. Ebben a bejegyzésünkben az ütős, hatásos moodboard megalkotásához adunk tanácsokat. 🙂

TOVÁBB OLVAS >>

Dizájnoljunk kontraszttal! – 2.rész

Dátum: 2016. 08. 22.  //  Kategóriák: digitális grafika  //  Címkék: ,

Előző bejegyzésünkben is már számos módszert bemutattunk a kontraszt kialakításához, most ezek listáját folytatjuk. 🙂 Egy igen hasznos tervezési eszközről és kreatív design elemről van szó, számos módon és formában megjelenhet. Célszerű alkalmazni munkáinkban, hiszen az esztétikai élményen túl gyakorlati haszna is van: a kontraszt többek között a tartalmi elemek közötti hierarchia felállításában, a figyelem terelésében, a központi tartalom és a lényegi részek kiemelésében játszhat fontos szerepet.

TOVÁBB OLVAS >>

Dizájnoljunk kontraszttal! – 1. rész

Dátum: 2016. 08. 08.  //  Kategóriák: digitális grafika  //  Címkék: ,

A kontraszt jóval többet takar, mint például fekete és fehér szín ellentétbe állítása, kis méretű alakzat és nagy méretű alakzat ütköztetése. Maga a kontraszt számos módon és formában megjelenhet (ezeket fogjuk körbejárni a most soron következő két bejegyzésünkben), és bizony célszerű is alkalmazni design munkáinkban, hiszen az esztétikai élményen túl gyakorlati haszna is van: többek között a tartalmi elemek közötti hierarchia felállításában, a figyelem terelésében, a központi tartalom és a lényegi részek kiemelésében játszhat fontos szerepet.

TOVÁBB OLVAS >>

Oldal: 10 / 14« Első...89101112...Utolsó »