A monokróm egyszínűt jelent, illetve egy szín különböző árnyalatainak alkalmazását – a színkör egyik színét kiválasztjuk, és ezzel, valamint ennek tetszőleges számú árnyalat-variációjával dolgozunk. A monokróm stílus nagyon sokoldalú, érdemes kipróbálni design munkáinkban, számos előnnyel bír: harmonikus, vizuálisan összetartó megjelenést hoz létre; nem hívja fel magára a figyelmet, de alkalmas arra, hogy a tartalom, a központi üzenet középpontba kerüljön; segíti a márka beazonosíthatóságát, felismerhetőségét, ha egyedi, specilális színséma társul hozzá; megkönnyíti a saját munkánkat, hiszen nem kell a különböző színek miatt stresszelni, melyik-melyikkel hogyan mutat, stb.

TOVÁBB OLVAS >>

Ma már „online világban élünk”, a weboldalak, közösségi oldalak, online hirdetések, digitális tartalmak a mérvadóak a vállalkozások marketingjében, hiszen ezek segítségével célzottan és hatékonyabban tudják elérni potenciális ügyfeleiket. Azonban nem egy esetben és nem egy cég életében jön jól egy-egy nyomtatott anyag, kiadvány, melyek a személyes találkozások alkalmával játszhatnak fontos szerepet, valamint a potenciális vásárlók számára emlékeztetőül szolgálhatnak a későbbiek során.

TOVÁBB OLVAS >>

A betűtípusok az információk megjelenítésén túl vizuális-esztétikai élményeket is nyújtanak, valamint érzéseket, hangulatokat tükröznek, képesek befolyásolni, érzelmeket kiváltani, felerősíteni az általuk megjelenített szavak értelmét, jelentését. Egyszóval: a betűtípusoknak is van pszichológiájuk. 🙂

TOVÁBB OLVAS >>

Tudtátok, hogy a jellegzetes arculati színek 80%-kal növelik az adott márka ismertségét?

Egy gyors teszt: melyik szín jut az eszetekbe, ha azt mondom „Coca Cola”, ha azt mondom, „OTP Bank”, és ha azt, hogy „Telekom”?  Na ugye, erről beszélünk! 🙂
Kutatások is bizonyítják, hogy a szín az az arculati összetevő, amelyre leginkább emlékeznek a fogyasztók. A színek szavak nélküli üzenetek,  jelentésekkel bírnak, érzéseket, érzelmeket, hangulatokat közvetítenek, éppen ezért nem mindegy, hogy egy adott márka, vállalkozás arculatához milyen szín(eke)t választunk. A színek tehát képesek a fogyasztókból érzelmeket kiváltani, befolyásolni őket döntéseikben, hatással lenni rájuk egy-egy konverzió megvalósulásában (pl. Megvásárolja-e a terméket? Ügyfele lesz-e? A márka követője lesz-e?). Azonban az arculat mellett egyéb munkáinkban (pl. szórólap, kiadvány tervezés) is fontos szerepet töltenek be a színek, ezek elkészítésébe sem kezdhetnénk bele az alkalmazandó színek kiválasztása nélkül. A szöveges vagy vizuális (illusztrációk, fotók) tartalmat a színek keltik életre, adnak hozzá plusz értéket, jelentést.

Lássuk remek példákkal szemléltetve, hogy melyik szín mit hordoz magában, hogyan tudjuk a színekben rejlő erőket a saját arculatunkban/márkánkban és munkáinkban kihasználni!

TOVÁBB OLVAS >>

Photoshop etikett

Dátum: 2016. 04. 18.  //  Kategóriák: digitális grafika, fotózás és retusálás  //  Címkék:

Sok Photoshop használó megnehezíti a saját munkáját néhány rossz szokással, beidegződéssel, melyeknek a kiküszöbölésével sokkal hatékonyabbá tehetné a saját és – nem mellesleg – mások munkáját is. Gondoljunk csak bele: ha már maga is alig-alig igazodik ki a saját munkáján, akkor például egy közös projekt során mások hogyan fognak boldogulni a PSD fájljával? 🙂

TOVÁBB OLVAS >>

Először is nézzük meg, hogy mi is az a moodboard, vagyis a hangulat/ötlettábla. A moodboard vizuális összefoglalója az ötleteinknek, melyek egy adott projekttel kapcsolatosan eszünkbe jutnak.

A moodboardon szerepelhetnek inspiráló képek, illusztrációk, fontok, mondatok, színek, színpaletták, mintázatok, textúrák, stb. Gyakorlatilag összefoglalója, előzetes bemutatója a tervünknek, és nevéhez híven, prezentálja azt a hangulatot, mely körbelengi az adott témát, projektet.

TOVÁBB OLVAS >>

Tipográfiai hibák – ezeket kerüld el!

Dátum: 2016. 03. 21.  //  Kategóriák: digitális grafika, kiadványszerkesztés  //  Címkék:

Kiadványok, magazinok, katalógusok, brossúrák, szórólapok, névjegykártyák… csak néhány olyan munka, melyek fő alkotói a betűk és az azokból létrejövő szöveg – természetesen ezt követi a design. 🙂 A Designakadémia Kiadványszerkesztés tanfolyama is bővelkedik hasznos tipográfiai tudnivalókkal, azonban ebben a bejegyzésünkben még részletesebben kigyűjtöttük a jellemző(bb) tipográfiai hibákat, melyek elkerülésével  az információkat nemcsak célszerűen, gyakorlati szempontoknak megfelelően, hanem esztétikusan és ízlésesen is meg tudjuk jeleníteni. (Jól tudjuk, ebben áll magának a tipográfiának is a lényege.) Illusztrációkat használunk ezen hibák szemléltetéséhez.

TOVÁBB OLVAS >>

A nyomtatásra szánt anyagok talán még több odafigyelést igényelnek, hiszen az ezeken vétett hibák nem javíthatóak olyan gyorsan és könnyen, ha már kinyomtatásra került belőlük több száz példány. Igen költséges mulatság lehet tehát egy-egy hibázás nyomtatott anyagoknál. Összegyűjtöttük azokat a szabályokat, tudnivalókat, melyek betartásával kivédhetőek ezek a „költséges mulatságok”. 🙂

TOVÁBB OLVAS >>

Oldal: 10 / 12« Első...89101112