Logódesign trendek – 2020

Trendek helyett akár „bevett” jegyekről is beszélhetünk – már ami a modern logótervezést illeti. Új logódesign trendek helyett inkább népszerű logótervezési trükkökről, a trendi logók ismertetőjegyeiről számolnánk be. : )

Nézzük is meg, hogy melyek azok a jellemző tulajdonságok, ismérvek, megoldások, melyek bármelyikét (vagy akár egymás mixét) alkalmazva trendi logó lesz a végeredmény.

 

2020-ban sem áldozik le a minimalizmus szellemében készült, egyszerű, letisztult logóknak.

gondoljunk egy Google vagy egy Nike logóra… : )

 

A különféle geometriai formák is porondon maradnak a logótervezésben, a négyzetes formákat tartalmazó logóktól kezdve a körkörös, kerekded formákból álló logókon át egészen a vonal alapú, görbéken alapuló logókig.

 

Az izgalmas, élénk, fényes színátmenetek, valamint a 3D hatások és a 3D színátmenetek (mélységet, árnyékot adnak a logónak) is igen dominánsan jelen vannak/lesznek a logókban. Azt azonban ne felejtsük el, hogy az ilyen típusú logókat inkább képernyőre tervezik.

 

Szintén izgalmas összképe lesz a logónak, ha az több rétegből áll, egymásra halmozott rétegekből rajzolódik ki. A logótervező ezekkel a rétegekkel „játszik” (pl. a sok kör egymáson már hullámos formát ad a logónak), és az ütős hatás érdekében a kiemelések, árnyékok, átfedések sem hiányozhatnak a logókból.

 

 

A logók animálása is egyre gyakoribb – hozzátéve, hogy szintén csak digitális térbe tervezett logók esetében működőképes az animálás. Az elmúlt években ez a „trend” fokozatosan előtérbe került, de ma már egyre összetettebbek, egyre érdekesebbek, egyre kifinomultabbak ezek az animációk. Az animált logók sokkal jobban bevonják a szemlélőt, történetet képesek elmesélni. Az illusztratív logók vagy éppen a fekete-fehér logók egyaránt animálhatók.

 

Igazán merész, igazán egyedi, szinte szokatlan (nem is a márkához kapcsolódó) betűtípusok, tipográfiai megoldások is feltűnnek a logókban. A betűk már nem is betűknek tűnnek,  a karakterek különféle alakzatokat vehetnek fel, magát a szót szó szerint ábrázolják, vagy pedig rejtett jelentéssel „beszélnek” a közönség számára.

 

Mindig van visszanyúlás a régi időkhöz is.

Népszerű logódesign trend a 80-as/90-es évek retro dizájnja is, sok fémmel, neonnal, pixellel, retro formákkal (kazetta, joystick), jellegzetes betűtípusokkal, kopott/agyonmosott effektekkel.

 

 

Az 1930-as évek „cartoon” stílusa is visszaköszön a mai logókban.

 

És ha már itt tartunk, a rajzolt logók is teret hódítanak, a tökéletlen, aszimmetrikus, egyenetlen vonalakból álló, hiányos, organikus logók – a technika világunk pixelpontos, tökéletes alkotásai helyett.

 

A fémes, gravírozott hatások sem tűnnek el a logódesignok terén.

 

És akár újdonságnak is számíthatnak a különleges vonalakból, egyedi, finom vonalazási technikával készült logók, melyek igencsak részletgazdagok, szintén csak a digitális térben működnek – abszolút jövőt sejtető, futurisztikus, „technikai” design.

 

 


Források:

99designs

Graphicmama

Dátum: 2020. 01. 27.  //  Kategóriák: logó- és arculattervezés, stílusok és trendek  //  Címkék: , , ,

Hozzászólások

Összesen 0 hozzászólás

Szólj hozzá te is