Barion Pixel

DesignAkadémia

Alkotó Hallgatók – hallgatóink legújabb munkái

Az év végéhez közeledve hallgatóink szívesen mutatták meg nekünk az év során készített kreatív alkotásaikat. Lesd meg őket Te is!

A DesignAkadémián több alkalommal, többféle módon is adunk lehetőséget hallgatóink számára, hogy nekünk és akár a nagyközönségnek is megmutassák tehetségüket, kreativitásukat a munkáik által.

Már 8 +1 kurzus áll a rendelkezésükre, hogy

  • kreatív grafikai munkákat készítsenek, mint például névjegykártyákat, szórólapokat, plakátokat, design posztereket, esküvői meghívókat és egyéb papírtermékeket, üdvözlőlapokat, közösségi média sablonokat, ajándéktárgyakat (pl. póló, bögre)
  • profin fotózzanak és retusáljanak, hiszen a grafikai munkákhoz és a kiadványokhoz is mindig jól jönnek minőségi fotók, esetleg saját vállalkozáshoz, weboldalhoz, közösségi média posztokhoz is szükség lehet ütős fotókra, de sokan szívesen fotóznának profikat megszégyenítő módon például babákat, családokat, esküvőket, ingatlanokat
  • egyedi logókat tervezzenek, dolgozzanak egy cég/szakember arculati elemeinek fő motívumán, mindezt különösebb rajztudás nélkül, többféle kivitelezési technikával
  • szuper karaktereket rajzoljanak szabadkézi rajzolás nélkül is, melyek igazán sokféleképpen pénzzé tehetők, mint például logókban használhatók fel, illusztrálni lehet velük például kiadványokat, vagy egyszerűen el is adhatók további felhasználásra
  • meglévő/fejlesztésre váró rajztudásukat csiszolják, akár városrajzok segítségével, ezek által megismerve azt is, hogy milyen eszközökkel érdemes dolgozni, milyen technikai háttere van a rajzok elkészítésének, hogyan jutunk el az első skiccektől az utómunkázott remekművekig, nem mellesleg a rajzolás és a festés fejleszti a kézügyességet, növeli a kreativitást, javítja a koncentrációt és a memóriát, és bizony kreatív énidőként is igencsak jótékony hatású
  • kreativitásukat, stílusukat fejlesszék, 10 népszerű design stílus mentén lássák azt, hogy milyen márkáknak, termékek “áll jól” az adott stílus, az adott munkák mitől olyan klasszak, hogyan is kell ezt csinálni, hogy saját munkáik is “wow”-hatást váltsanak ki
  • térben is életre keltsék a vázlataikat, a terveiket, az ötleteiket, azaz különféle egyedi bútorokat és berendezési tárgyakat modellezhetnek meg, egyszóval a belső tereket kompletten és valósághűen bebútorozhatják, sőt kreatív szakemberként (pl. lakberendező, asztalos) is életre kelthetik így a térben az ötleteiket, az elképzeléseiket 

És hogy feltegyék az i-re a pontot:

Lépésről lépésre végigvezetjük őket a vállalkozásuk beindításán és sikerpályára állításán. Megmutatjuk, hogy mire kell igazán fókuszálni (mint például árazás, saját márka, marketing). Emellett további hasznos információkkal, tippekkel-tanácsokkal is ellátjuk tettre=vállalkozásra kész hallgatóinkat, hogy mielőbb beindíthassák a kreatív bizniszüket, otthonról, home office-ból, vagy bárhol a világon dolgozhassanak! 

És akkor lássuk is hallgatóink remek munkáit!

Mi bizony nehezen tudunk ellenállni a bájos karaktereknek és a klassz kiadványoknak – a virtuális dobogó első fokára Flach-Melter Helga hallgatónk munkáit emelnénk.

Helga a WebdesignSuli elvégzése után vágott bele a DesignAkadémián a Karakterkészítés kurzusba és a Kiadványszerkesztés kurzusba, az itt tanultak remek kiegészítései a webdesign tanfolyamon tanultaknak, hiszen ezekkel felvértezve még több lábon lehet állni, még több szolgáltatást lehet biztosítani az ügyfelek számára.

Ügyfelek?! Bizony. : ) Helga a tanfolyam elvégzését követően már a saját kreatív vállalkozása, a Webtervezde útjait egyengeti. Helga otthonról dolgozik, a felkérések teljesítése mellett a vállalkozása kiépítésén/fejlesztésén is munkálkodik. Kreatív anyagokat, posztokat ír, blogot vezet, pályázatokon vesz részt, és igyekszik továbbra is új dolgokat tanulni. : )

Nagyon megszerettem a karakterek készítését a kurzus elvégzését követően, így szabadidőmben is szívesen kreálok újabb és újabb munkákat. A most mellékelt munkám is így készült, saját “szórakoztatásra” : ) Itt is minden, a tanfolyamon tanult tudásra szükség volt, szerettem volna valami vidám, kedves és vicces alkotást készíteni. Így született meg a nyuszi és a medve “állapot” ábrázolása : )

Ugyan azóta készítettem más munkákat is a kiadványszerkesztés kurzuson tanultak segítségével, de még mindig ez a munkám áll a legközelebb a szívemhez – mind a témaválasztás, mind pedig a technikai megvalósítások miatt (minden, a tanfolyamon elsajátított technikára szükség volt, hogy elkészítsem ezt a magazint) : )

És ha már klassz kiadványok! : )

Rácz Ria hallgatónk is egy szuper kiadvánnyal örvendeztett meg minket, mely a vizuális élmény mellett igencsak hasznos gyakorlati funkciót is betölt a mindennapokban. Nem is gondolnánk! De erről beszéljen inkább maga Ria:

Egy lakberendezési magazin prototípusát készítettem el még nyáron egy kedves ismerősömnek, aki a jelenlegi Facebook csoportbeli kereskedés helyett online áruház nyitásán gondolkozott (elhalasztotta). A terv az volt, hogy a negyedéves katalógusok mellé, az abban szereplő dizájntárgyak egy részének fotóival, valamilyen szín tematikában készül egy online lapozható, de a hagyományos, nyomtatott magazinok formáját követő, angol és magyar nyelvű kiadvány is.


Egy fél éjszaka alatt készítettem a mellékelt magazintervet “vakon”, semmilyen megkötés nem volt ugyanis. Végül a címlapon található vázás kép határozta meg az egésznek a színvilágát, a real teal pedig adta magát : )
Az Adobe stockfotóiból válogattam a képeket, igyekeztem a lehető legtöbbféle fotó-szöveg elrendezést bemutatni. Picit játszottam a betűkkel is, a címsorokban az elegáns, letisztult Aileron talpatlan betűit használtam, a szövegben Cambriát. Egyik nagy kedvencem a magyar ékezetekkel nem rendelkező Cervanttis betű, sikerült néhány helyre egy-egy idézet, jelmondat erejéig ezt is becsempésznem a kiadványba. Jelzésértékkel használtam halvány színű léniákat a szöveges tartalmak elválasztására és bizonyos részek kiemelésére.


A projekt egyelőre tolódik, remélem, hogy egyszer megvalósulhat.


Mivel az eredeti célra nem használtuk fel a magazintervet, az ismerősöm beleegyezésével az elnevezésen változtattam: Home Creative lett a képzeletbeli magazinnév és jelenleg oktatásra használom. Kreatív írás órákon imádják a hallgatók a kitöltőszöveg helyére megírni a cikkeket úgy is, hogy az angol real teal szójáték magyarul nem működik, teljesen mást kell kitalálni helyette. Plusz a Cervanttisszal szereplő idézeteket úgy kell magyarul megalkotni, hogy ne legyenek benne ékezetek.

Szemrevaló magazinokból sosem elég! : ) Juhász-Nyárádi Anikó hallgatónk szintén a Kiadványszerkesztés kurzuson tanultakat használta fel munkája elkészítéséhez, igazán tudatos és gondos tervezéssel.

A Bohemian magazint a kiadványszerkesztés kurzus egyik feladatához készítettem. Mivel többnyire „glamour” magazinok vesznek körül minket, szerettem volna kipróbálni és megmutatni, hogy az itt tanult eszközökkel egy egészen más stílusban is lehet „szép” és vizuálisan is izgalmas kiadványt létrehozni. Hosszas keresgélés után kiválasztottam a megfelelő képeket, majd ezekből összeállítottam egy őszi hangulatú moodboardot. Ennek alapján meghatároztam a magazinban megjelenő színeket, felvázoltam a layoutot, valamint elkészítettem az ismétlődő grafikai elemeket is. Végül elhelyeztem a képeket és betördeltem a szöveget. A szerkesztés minden percét élveztem! : )

Nagyon szuper, hogy ennyi lehetőséget nyújtotok számunkra!

Hallgatóink nem egyszer saját vállalkozásuk arculatának megtervezéséhez hasznosítják a Logókészítés kurzuson tanultakat, a további kreatív kurzusok segítségével pedig vállalkozásuk különböző arculati/grafikai/reklámanyagaik elkészítésére is képesek. Egyszóval mindent “házon belül” meg tudnak oldani, nincs szükség más szakemberek munkájára. Arról nem is beszélve, hogy mindez “házon belül” sokkal gyorsabb és kifizetődőbb. : )

Ennek egyik remek példája Horváth Fruzsina hallgatónk története.

Bár a logókészítés tanfolyamot már évekkel ezelőtt, 2018-ban végeztem, tudásomat a most októberben indult kerttervező vállalkozásom arculattervezésénél tudtam leginkább kamatoztatni.
A tanfolyam egy nagyon erős alapot adott, aminek köszönhetően sokkal könnyebb lett összetettebb alakzatokkal is dolgozni Illustratorban.

A logó nemrég készült, így különösebb történet nincs mögötte, de nekem egy hatalmas mérföldkő az életemben és bízom benne, hogy sikeres és boldog éveknek nézek elébe! : )

Ezúton is köszönöm!

Erdélyi Tünde hallgatónk is saját vállalkozása arculatát álmodta meg, majd tervezte meg a DesignAkadémián tanultak segítségével, grafikai anyagokkal karöltve.

A majdani vállalkozásom logó- és arculattervével szeretnék pályázni. A logó a nevem kezdőbetűiből (Erdélyi Tünde) tevődik össze. Az E betűt megfordítottam és egybe húztam a T-vel, de ettől még a két betű jól értelmezhető. Készítettem egy-két arculati elemet, monokróm verzióban is. Szeretem, hogy a logó fő motívuma akár önálló arculati elemként is használható.

És ha éppen nem saját vállalkozás “egyengetés”, akkor kreatív pályázatok! : )

Hallgatóink sokszor vesznek részt kreatív pályázatokon. Ezek a pályázatok, gyakorlati munkák remek lehetőséget biztosítanak hallgatóink számára, hiszen valódi megrendelőknek dolgozhatnak, konkrét elvárásoknak kell megfelelniük, a gyakorlatban is kipróbálhatják magukat, élesben vethetik be a DesignAkadémia kurzusai során tanultakat. Ha esetleg nem nyerik meg a pályázatokat, akkor sincs vesztenivalójuk, hiszen mindenki gazdagabb lehet egy élménnyel, tapasztalatokkal, és ha tisztességesen kidolgozták a beadott pályamunkát, akkor egy komoly referenciával is, amely valódi megrendeléseket is hozhat.

Papp-Halmos Ildikó hallgatónk több kurzusunk hallgatója, ő is egy Kreanod által kiírt pályázaton mérettette meg magát legutóbb egyik klassz logótervével.

A logó egy Kreanod pályázatra is készült: Micro Prof: programozás oktatás kamaszoknak (10-18 éveseknek), egy egyszerű és letisztult logót kértek, melyben benne van az oktatásra vagy informatikára vagy matematikára utalás. Korábbi logójukat szeretnék lecserélni, mely már elavult.
*A logó 9 pontos lett, a legjobb 3 közé került. :)) Írták, hogy kreatív, szépen kidolgozott, jók a színek, de végül más lett a befutó a szoros versenyben. Ennek is nagyon örülök. : )
**Most kaptam a Kreanod-tól e-mailt, hogy a Micro Prof logó shortlist-re jutott. Úgy örülök neki!

Egy “játékos” kaméleon figura lett a szimbólum a logóban (ellipszis eszköz használatával, mely utal a matekban a geometriára), mely akár a cég kabalafigurája is lehet. A kiválasztott betűtípusoknál és színeknél is törekedtem arra, hogy passzoljon a témához. : )

Nádai Kinga hallgatónk kreatív énidőt/elfoglaltságot keresett magának, és a DesignAkadémián ezt meg is találta. És bizony kreatív énidőből akár kreatív vállalkozás is kerekedhet. : ) Kinga is folyamatosan részt vesz designer pályázatokon.

Először is szeretném megköszönni, hogy a covid idején egy olyan szórakoztató és egyben hasznos elfoglaltságot találhattam, amivel könnyebb volt átvészelni azt a bizonyos karantént. 2020 tavaszán döntöttem úgy, hogy belevágok a logókészítő kurzusba, 0 tapasztalattal, csak a kíváncsiság hajtott. Azóta is gyakran ügyeskedek logókat készíteni pályázatokra, ahol 7-8-9 pontokkal szoktak jutalmazni a megrendelők, és abszolút amatőrként engem ez nagy boldogsággal tölt el. : )


Úgy érzem, hogy hobbinál akár ez több is lehet, és ezért is szerettem volna beküldeni azt a logót, amin talán a legtöbb időt töltöttem és leginkább magaménak érzek (egy zöldség-, gyümölcs-nagykereskedelmi cégnek készült, ahogyan az talán látszik is).

Remélem Nektek is tetszik, nekem mindenképpen egy élmény volt megálmodni és a részletekbe elmenekülni az átlagos hétköznapokból.

Fodor Kinga hallgatónk szuper munkái remekül prezentálják azt, hogy a DesignAkadémia legkedveltebb kurzusainak köszönhetően milyen sokféle stílusos alkotás készíthető, mint például logó, plakát/poszter/szórólap/flyer, design poszter, magazin, melyek megtervezéséhez a Kreatív stílusfejlesztés kurzuson tanultak is jól hasznosíthatók, avagy hogyan érd el, hogy a munkáid “wow”-hatást váltsanak ki.

A karakterrajzolás hallgatóink körében is abszolút favorit, kreatív énidőnek sem utolsó! : ) Bokor-Polgár Judit hallgatónk is megismerkedett a rajzolási és színezési trükkökkel, és karaktereivel a home office és az irodai munkavégzést szemlélteti.

A népszerűségi listán már régen bebiztosította a dobogós helyét a Fotózás-retusálás kurzusunk is, melynek Fodor Emese is hallgatója volt.

Köszönöm, hogy ilyen jól összeszedett anyagból tanulhattam meg a fotózas alapjait.

Hozzám legközelebb a makrofotózás áll, ezért is küldök csatoltan ebben a témában. Ez a világ is sok érdekes felfedeznivaló oldalát mutatja meg számomra. Tisztelettel figyelem bolygónk ezen lakóit.

Köszönjük a munkáitokat!


Kreatív munka, alkotó folyamat, ötletek és azok megvalósítása…

Mindig is ezt szeretted volna, igaz?

Hozzászólás írása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük