3 +1 tipp a profi munka megalapozásához

Már ott tartasz, hogy a megrendelőd megbízott egy konkrét munkával, és Te már készíted neki az előzetes terveket, tervezési javaslatokkal állsz elő? Minden munka, minden projekt alapja egy jó terv. Biztos alappal pedig a munka is zökkenőmentes, és a végeredmény is magáért beszél. Jöjjön most néhány tanács, melyek éppen abban lesznek a segítségedre, hogy már magával a tervvel, tervezési javaslatokkal megalapozd a profi munkát, végül pedig megrendelőd megelégedettségét.

#1 Kezdj egy ütős moodboarddal!

A moodboard vizuális összefoglalója az ötleteinknek, melyek egy adott projekttel kapcsolatosan eszünkbe jutnak.

A moodboardon szerepelhetnek inspiráló képek, illusztrációk, fontok, mondatok, színek, színpaletták, mintázatok, textúrák, stb. Gyakorlatilag összefoglalója, előzetes bemutatója a tervünknek, és nevéhez híven, prezentálja azt a hangulatot, mely körbelengi az adott témát, projektet.

De hogy még több segítséget adjunk az ütős moodboard összeállításához, olvasd el a témában írt korábbi blogbejegyzéseinket!

>>> Moodboard – készítsünk hangulattáblát!

>>> Hogyan készítsünk hatásos moodboardot?

 

 

#2 Mutasd be részletesen is!

Ha már körvonalazódott az adott munka – akár a moodboard(ok) alapján –, akkor el is készítheted az előzetes terveket. Kisebb munka esetében akár egy egyoldalas tervvel is előállhatsz, melyen bemutatod a konkrétabb terveket és a különböző részleteket. Komplexebb munka esetén akár többoldalas brosúrát is összeállíthatsz. A tervek esetében se felejtkezz el az olyan fontos alapokról, mint egyértelmű és következetes elrendezés, üzenethez illeszkedő betűtípusok, karakterek, témához illeszkedő színek, tónusok alkalmazása. Ha igazán hatásos akarsz lenni, akkor ezeket a terveket digitális és offline formában is a megrendelő rendelkezésére bocsájtod – egy kellemes tapintású papírra nyomtatott tervet, kiadványt mindenki szívesen a kezébe vesz, és megcsodál, nemde?! 🙂 Ezzel már előzetesen is megalapozhatod azt, hogy a maga a terv is elnyerje a megrendelő tetszését. Ne felejtsd el tehát, hogy a tálalás és az ilyen és ehhez hasonló apró részletek azok, amelyek jelentősen növelik munkád értéket, hozzájárulnak annak pozitív fogadtatásához.

 

#3 Mutasd be a portfóliódat!

Természetesen korábbi munkáidat sem kell elrejteni, sőt, ha az adott témához, projekthez kapcsolódóan már vannak korábbi munkáid, akkor ezeket külön is érdemes összegyűjteni, és prezentálni a megrendelő számára. A referenciamunkáid kiválóan tükrözik azt, hogy hogyan dolgozol, milyen stílusban alkotsz, a különböző feladatokat, kihívásokat hogyan valósítod meg.

 

 

#+1 És ha már a megvalósítás következik, akkor jöhet is a plusz tippünk:

>>> Tervezéstől a jóváhagyásig – avagy hogyan valósítsuk meg hatékonyan a megrendelt munkát?

 

Hozzászólások

Összesen 0 hozzászólás

Szólj hozzá te is