Kabalák a márkák életében

Tudjuk, hogy sokan szeretitek a cuki karaktereket, sokatok álma, hogy például mesekönyveket illusztráljatok, jópofa illusztrációkat készítsetek különböző projektekhez, és bizony tudjuk, hogy profi logó- és karakterkészítő hallgatóink is vannak a DesignAkadémián. Arculattervezésről, logókról már számos blogbejegyzést írtunk, itt az ideje, hogy a kabalák is terítékre kerüljenek – ha már a cuki karaktereknél tartunk. 🙂

A kabalák márkaépítő elemként funkcionálnak, az arculat szerves részét képezik.


A brand, a márka elsősorban a fogyasztók fejében létezik. A márka akkor erős, ha a célcsoport is pozitív érzéseket, gondolatokat társít hozzá, és ezek megegyeznek a márka által közvetített jelentésekkel, üzenetekkel, ígéretekkel.

A márka, a branding egy, de annál fontosabb szeletét alkotja maga a design, a látvány, a vizuális megjelenés, az arculat.


 

Neked is ismerős? 🙂

 

Ő Viktor, a DesignAkadémia kabalája. Saját kézzel, Viktor napján készült, így kapta a Viktor nevet. Ügyes, okos, szorgalmas, talpraesett, kreatív, szerethető.

Viktor nemcsak a logóban köszön vissza, hanem kabalaként is helyt tud állni a gyakorlatban, a különböző anyagainkban, a különböző felületeken. 🙂

Beazonosít, közvetít, hatást gyakorol, vagyis felismerteti és pozicionálja a a DesignAkadémiát, hitelesen tükrözi mindazt a mögöttes tartalmat (értékek, érzések, hangulat, attitűd), melyet a prezentálni szeretnénk a külvilág felé. Továbbá fontos szerepet játszik még az érzelmekre, a tudatalattira való hatás gyakorlásában, a figyelemfelkeltésben és az első benyomás kialakításában is.

 

 

 

Lássuk, hogy milyen szerepet tölt be a kabala a márka életében!

  • a logóhoz hasonlóan segít beazonosítani, felismertetni az adott brandet
  • külső/belső tulajdonságai által is kifejezi a márka mögöttes tartalmát, jelképezi az adott témát
  • története van (a történetmesélés is fontos marketingeszköz)
  • a közönség bevonásával (pl. internetes szavazás során) kerül színpadra, válik valóságossá, nevét is a nagy/célközönség adja
  • építi a márkát
  • személyessé, szerethetővé, népszerűvé teszi a brandet
  • általa személyisége lehet a márkának – a kabalafigura kommunikál, hirdet, reklámokban és videókban szerepel, interjút ad, fotózkodni lehet vele, a célközönség plüss/műanyagfiguraként kezébe veheti, stb.
  • céges és személyes márkához, kiegészítőként egyaránt kapcsolódhat, de akár önálló „kabalafigura márkát” (pl. több eltérő szolgáltatást is kínálsz, és egyiknek-másiknak lesz kabalája; nagy a cég, és össze kell fogni, ehhez jól jöhet egy kabala; induló vállalkozásnak is előnyös, amely még nem akar/tud személyes, illetve céges márkát építeni; személyes márkákkal „ellepett” területen szeretnél kitűnni, kabalával megteheted) is megtestesíthet
  • állandó brandépítő elemként túlél cégnövekedést, nemzetközi piacra terjeszkedést, túléli a márka alapítóját, stb.

 

Milyen további szerepe van még a kabalának?

  • reklámtárgyakon való szerepeltetés, reklám/ajándéktárgyakként való eladás, értékesítés
  • célközönség pl. vásárlásra/megrendelésre/eseményeken való részvételre buzdítása, motiválása
  • célközönség szórakoztatása (felvonulások, fotózkodások)

 

 

És végül nézzünk egy világhírű kabalafigurát is:

Ő Zabivaka, a 2018-as foci VB kabalafigurája (a név jelentése: aki gólt szerez). Kedvenc időtöltése a labdarúgás, gyors, ügyes, nagyra becsüli a csapattársait és tiszteli az ellenfeleket. Mindig mókázik, képes megnevettetni a körülötte lévőket és szeret pózolni a fotókon.

 


Szeretnél Te is kabalát, cuki karaktereket alkotni?

Karakterkészítés és illusztráció online tanfolyam Neked való!

Mese- és tankönyveket illusztráló, profi grafikus bevonásával készítettük a tananyagot, hogy ne csak cuki, de profi illusztrációkat készíthess!

Még sosem csináltál hasonlót?

Akkor kezdd a Logókészítés online tanfolyammal, hiszen ott megtanítunk az Adobe Illustrator vektorgrafikus képszerkesztő program alapjaira, hogy bátran és magabiztosan léphess tovább a haladó szintű Karakterkészítés és illusztráció online tanfolyamra!

Nem tudsz rajzolni?

Amennyire szükséges, annyira mindenki tud! Egy karakter megtervezésének és felvázolásának pontos, követendő lépései vannak. Nem a semmiből vetjük papírra őket. A Logókészítés, majd a Karakterkészítés kurzusokon ezekre a lépésekre is megtanítunk!

Melyik tanfolyamot választod? 🙂

Hozzászólások

Összesen 0 hozzászólás

Szólj hozzá te is