Már ott tartasz, hogy a megrendelőd megbízott egy konkrét munkával, és Te már készíted neki az előzetes terveket, tervezési javaslatokkal állsz elő? Jöjjön néhány tanács!
Minden munka, minden projekt alapja egy jó terv. Biztos alappal pedig a munka is zökkenőmentes, és a végeredmény is magáért beszél.
Jöjjön most néhány tanács, melyek éppen abban lesznek a segítségedre, hogy már magával a tervvel, tervezési javaslatokkal megalapozd a profi munkát, végül pedig megrendelőd megelégedettségét.
#1 Kezdj egy ütős moodboarddal!
A moodboard vizuális összefoglalója az ötleteinknek, melyek egy adott projekttel kapcsolatosan eszünkbe jutnak.
A moodboardon szerepelhetnek inspiráló képek, illusztrációk, fontok, mondatok, színek, színpaletták, mintázatok, textúrák, stb. Gyakorlatilag összefoglalója, előzetes bemutatója a tervünknek, és nevéhez híven, prezentálja azt a hangulatot, mely körbelengi az adott témát, projektet.
De hogy még több segítséget adjunk az ütős moodboard összeállításához, olvasd el a témában írt korábbi blogbejegyzéseinket!
Moodboard – készítsünk hangulattáblát!
Hogyan készítsünk hatásos moodboardot?
#2 Mutasd be részletesen is!
Ha már körvonalazódott az adott munka – akár a moodboard(ok) alapján –, akkor el is készítheted az előzetes terveket. Kisebb munka esetében akár egy egyoldalas tervvel is előállhatsz, melyen bemutatod a konkrétabb terveket és a különböző részleteket. Komplexebb munka esetén akár többoldalas brosúrát is összeállíthatsz.
A tervek esetében se felejtkezz el az olyan fontos alapokról, mint egyértelmű és következetes elrendezés, üzenethez illeszkedő betűtípusok, karakterek, témához illeszkedő színek, tónusok alkalmazása. Ha igazán hatásos akarsz lenni, akkor ezeket a terveket digitális és offline formában is a megrendelő rendelkezésére bocsájtod – egy kellemes tapintású papírra nyomtatott tervet, kiadványt mindenki szívesen a kezébe vesz, és megcsodál, nemde?! : ) Ezzel már előzetesen is megalapozhatod azt, hogy a maga a terv is elnyerje a megrendelő tetszését.
Ne felejtsd el tehát, hogy a tálalás és az ilyen és ehhez hasonló apró részletek azok, amelyek jelentősen növelik munkád értéket, hozzájárulnak annak pozitív fogadtatásához.
#3 Mutasd be a portfóliódat!
Természetesen korábbi munkáidat sem kell elrejteni, sőt, ha az adott témához, projekthez kapcsolódóan már vannak korábbi munkáid, akkor ezeket külön is érdemes összegyűjteni, és prezentálni a megrendelő számára. A referenciamunkáid kiválóan tükrözik azt, hogy hogyan dolgozol, milyen stílusban alkotsz, a különböző feladatokat, kihívásokat hogyan valósítod meg.