Nulláról a profi munkákig – Nekik már sikerült!

A szemrevaló hallgatói munkáknál semmi sem tükrözi jobban azt, hogy előzetes szaktudás, ismeret, hozzáértés, jártasság, tapasztalat és képzettség nélkül is profi munkák kerülhetnek ki a kezünk alól. Mi a recept hozzá? Gyakorlati feladatokban bővelkedő tanfolyam, elszántság, motiváció, sok gyakorlás, kitartás és egy kis kreativitás. 🙂

Online tanfolyamainkon – mint a Kiadványszerkesztés, a Digitális Grafika és a Logókészítés tanfolyamon – az eszközhasználat csínja-bínja és a kreatív alkotás kerül főszerepbe, Te pedig önállóan alkalmazható elméleti és gyakorlati tudásra, valamint tuti tippekre-trükkökre tehetsz szert.

 

Az életben és a munkánk során sokszor jól jöhet és bizony a hasznunkra is válhat, ha ismerünk és használni tudunk kreatív munkák „előállítására” alkalmas programokat, szoftvereket, eszközöket.

Így volt ezzel egyik hallgatónk, Simon Mónika is, aki a Kiadványszerkesztés tanfolyamot elvégezve készítette el a munkahelyi újságot. 🙂

Móni a Siónál dolgozik marketingesként, és munkaköréből adódóan napi kapcsolatban van grafikusokkal és nyomdákkal, azonban ő maga még soha nem szerkesztett kiadványt – egészen a Designakadémia megismeréséig és a Kiadványszerkesztés tanfolyam elvégzéséig.

Úgy, ahogyan a többi hallgatónk, Móni is lépésről-lépésre haladt a tananyagban, ásta bele magát a kiadványszerkesztés és az InDesign program rejtelmeibe, készítette el szorgalmasan és nem mellesleg remekül a megadott feladatokat, végül vizsgamunkáját munkahelyéhez kapcsolódva, általa jól ismert témákból állította össze.  És íme az eredmény:

1

Az újság sok és változatos témát tartalmaz, és annál is több szöveget és illusztrációt. Móni feladata nemcsak a design megtervezése volt, hanem ennek a sok-sok szöveges résznek a betördelése. Ez időnként nehézséget okoz még a jártasabbaknak is, de Móni remekül helyt állt ebben, bár bevallása szerint sokszor visszasírta a „lorem ipsum” szövegeket. 🙂

2

A szövegek mellett a látványos és terjedelmes „plakátok”, valamint a tartalmakhoz csatolt illusztrációk kiválóan színesítik, élővé teszik a kiadványt.

3

 

Kardos Tamás hallgatónkat is dícsérő szavak illetik. Ő ugyan fiktív munkát készített, de ez a katalógus is kiválóan helyt állna például az Aston Martin bemutótermeiben. 🙂

4

Amellett, hogy a design (színek, betűtípusok, illusztrációk) abszolút illeszkedik az autómárka által képviselt értékekhez, stílushoz, életérzéshez, további nagyon ügyes megoldások is láthatóak a kiadványban: szöveges tartalmak és illusztrációk elhelyezésére, tagolására, függőleges és vízszintes vonalak alkalmazására, valamint oldalszámozásra.

5

Tamás így ír a Kiadványszerkesztés tanfolyamról és a vizsgamunkájáról:

„Köszönöm a hasznos infókat, nagyon élményszerű volt végigcsinálni a tanfolyamot, amit összeállítottál és szeretném is folytatni a további kreatív tanfolyamokkal. A kiadványom kategóriájának egy katalógust választottam, hogy lehessen benne összefüggő szövegrész is, de legnagyobb részt érvényesüljenek a tanultak. Teljesen véletlenszerűen jött az Aston Martin témaként. Képanyagot a netről szedtem, igyekeztem figyelni a méretekre. A design a saját ötletem, igyekeztem nem másolni a hivatalos brosúráikat, annak nem sok értelmét láttam volna. A betűtípusokkal alkalmazkodtam a cég saját betűtípusához, valamint igyekeztem követni a márka eleganciáját.”

A hallgatói munkák mindig többet érnek ezer szónál, inspirálóak („ha nekik is sikerült, akkor nekem is menni fog”), jól prezentálják, hogy kezdőként meddig el lehet jutni, és a határ a csillagos ég… 🙂

Dátum: 2016. 01. 11.  //  Kategóriák: kiadványszerkesztés  //  Címkék:

Hozzászólások

Összesen 0 hozzászólás

Szólj hozzá te is