Barion Pixel

DesignAkadémia

Design trendek 2016-ra

Mutatjuk a 2016-ban várható design trendeket.

Összegyűjtöttünk néhány olyan trendet, előrejelzést, amelyek nagy valószínűséggel előtérbe kerülnek 2016-ban. Ezeket érdemes stílusos grafikai munkák készítése, kiadványok szerkesztése és logók tervezése során is alkalmazni, így biztosan naprakész, „trendi” anyagokkal állhatunk elő.

Természetesen a jól bevált, népszerű design elemekről, stílusokról sem kell lemondanunk, feltehetőleg az új évben is – némi módosítással, újítással, frissítéssel – megmaradnak.

Színek

A Pantone minden évben kijelöli az év színét. Míg 2015-ben az igen mély „marsala” szín hódított, az új esztendőben két szín is színre lép, amelyek sokkal halványabbak, finomabbak. Ezek pedig a púderrózsaszínű Rose Quartz és a halvány liláskékes Serenity színek. A két légies szín a nyugalom és a béke, biztonság szellemében született meg, egyensúlyt teremtve a melegebb-hűvősebb, a nőies-férfias színvilág között.

Tipográfia

A jóslatok szerint 2016-ban egyrészt a kerekdedebb és félkövérebb betűtípusok fognak dominálni, másrészt a tipográfiát „drámai hatásokkal” párosítják. A szöveg olvashatósága, funkcionalitása az elsődleges, ugyanakkor igen figyelemfelkeltő és hatásos lehet az adott szöveg, ha kreatív, különböző effektekkel megtűzdelt tipográfiát alkotunk. A betűk így fontos vizuális elemekké válnak, legyen szó plakátról, kiadványról. Az egyszerű és a „drámai” tipográfia természetesen nem zárja ki egymást, remek kombinációkat hozhatunk létre.

A Google webfontok pedig mindehhez sok lehetőséget kínálnak, válogassatok kedvetekre >>> http://www.awwwards.com/20-best-web-fonts-from-google-web-fonts-and-font-face.html

Logók

A tökéletes, trendi logó elkészítéséhez nincs egy jól bevált recept. Logótervezésnél az adott trendeket, irányvonalakat, de legfőképpen az adott cég/márka tulajdonságait kell figyelembe vennünk.

Ez az infografika a 2016-os logó design trendeket foglalja össze, röviden:

Népszerűek lesznek

– az egy vonallal megrajzolt ikonból álló logók,

– a légies, nagyobb térközöket tartalmazó, egyszerűen kivitelezett logók,

– a kalligrafikus, kézzel írt betűket tartalmazó logók,

– a kalligrafikus, kézírásos, keretes vintage stílusú logók,

– az árnyékolt logók,

– a „drámai hatásokkal felvértezett” betűket, szavakat, iniciálékat tartalmazó logók,

– és továbbra sem mennek ki a divatból a tipografált, emblémás, szimbólumos logók.


Forrás: www.creativebloq.com

Hozzászólás írása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük