Logódesign trendek – 2017

Logók, logódesign-ok tekintetében is minden évben kijelölik a várható trendeket, az ütős megoldásokat, kreatív kivitelezéseket. A 2016-os logódesign trendekről egy éve számoltunk be, sőt, nyáron újabb trendek láttak napvilágot, így folytattuk bejegyzésünket, most pedig jöjjenek az előrejelzések, az újdonságok, illetve a korábbi évek trendjeinek visszaköszönése, népszerűbbé válása.

Minimál

Az egyszerű, letisztult, minimál stílusú logók talán soha nem mennek ki a divatból. Az ilyen logóknak éppen az egyszerűségükben van az erejük, és bizony a „túlzsúfolt” világunkban az ilyen típusú logók tudnak kitűnni a tömegből. Ez a trendet leginkább a flat dizájnú logók testesítik meg: letisztultak, tehát mentesek mindenféle mintázattól, textúrától, árnyéktól, színátmenettől, vonalakból, egyszerű formákból és színekből épülnek fel.

Azonban arra figyelni kell, hogy még az egyszerűségénél fogva is megfelelően képviselje és beazonosíthatóvá tegye az adott márkát, vállalkozást, hűen prezentálja az által képviselt értékeket.

1

 

Kézzel rajzolt, kézzel írt

A kézzel rajzolt logók már 2016-ban is népszerűek voltak, a jóslatok szerint ez a trend tovább erősödik az új évben. Az ilyen típusú logók személyesebbek, közvetlenebbek, hitelesebbek, karizmatikusak, hiszen nem programok, hanem valódi kezek alkották, igazi kézműves munkák.

2

 

Fehér/negatív terek, térközök

A logókban alkalmazott fehér, légies, üres terek a tavalyi évben jelentek meg, 2017-ben pedig még inkább teret nyernek. Ezek egyrészt modern megjelenésűvé teszik a logót, különleges szerepük pedig abban rejlik, hogy a nézők figyelméért versenyeznek, értelmezésükhöz odafigyelésre van szükség, azonban a logó így („hiányos” ikonokkal, ábrákkal) is teljes egészt alkot, plusz elemek nélkül  is képes üzeneteket, hangulatokat, érzéseket közvetíteni.

3

3_1

 

Egy vonallal

Ez a trend 2015-ben ütötte fel a fejét, de úgy tűnik, hogy 2017-ben is még helyt fog állni, még kreatívabb megoldásokkal, más trendekkel való ötvözéssel. A technika egyszerű: azonos vastagságú, főként vékony vonal(ak)ból megrajzoljuk a logót. A „rajzolás” miatt van egyfajta kézműves jellegük, de az igazi kézműves logóknál ezek sokkal tökéletesebbek, szabályosabbak. Az ilyen technikával készült logók letisztultak, egyszerűbb és bonyolultabb logók is születhetnek, melyek általában monokrómak, tehát egy-egy színnel készülnek, de találkozhatunk színátmenetesekkel is.

4

 

Vintage logo

Még mindig divatban… – így is fogalmazhatunk. Tény, hogy remek logók születnek ebben a stílusban, azonban arra ügyelni kell, hogy ne olyan logót, amely azt az érzetet kelti, hogy az adott márka, cég megragadt a múltban, és elfelejtette megújítani az időközben elavult logóját. Tehát egyrészt nem biztos, hogy minden brandnek „jól áll” az ilyen típusú logó, másrészt el kell találni a régi és az új közötti átmenetet.

5

 

Modern formák

Főként redizájnolt logók esetében figyelhetjük azt meg, hogy a meglévő formáikat, alakzataikat frissítik, modernizálják, például áramvonalasra váltanak, ezzel máris letisztultabb, modernebb logót kapnak.

A MasterCard logója is éppen ilyen változáson esett át. A MasterCard logójának redesignjáról mi is írtunk.

6

 

Izgő-mozgó logók

Idei újdonságként köszöntenek be az animált GIF logók, melyeknek természetesen van offline, nyomtatásra alkalmas verziójuk is. Nos, izgalmas lesz ilyen logót is tervezni. 🙂

7

7_1

 

+

Töredezett betűk

A betűk, ikonok megtörése, felszabdalása is teret hódít a logókban. Ezzel a megoldással is vizuálisan lehet üzeneteket, érzéseket közvetíteni (pl. felemelkedés, nyitottság, törések mint varrások, öltések).

7_2

8

8_1

8_2

 

Geometrikus és absztrakt formák

Régóta jelen vannak a logókban, igazából „ez sem megy ki a divatból”, csak időnként újra előveszik, felfrissítik, modernebb formában tálalják őket. A geometrikus formák mellett az absztrakt formák és az azokból kirajzolódó betűk, feliratok, szimbólumok is igen népszerűek, melyek egyébként szorosan összefonódnak a negatív tér trendjével.

 

9_19

11

Minták, mintázatok

A logóban alkalmazott mintát az egyéb arculati elemekben mintázatként lehet használni, ezzel teljes egységet alkotva az arculati elemek között.

10

10_2

 

Trendek így vagy oda, azt azonban ne felejtsük el, hogy a logótervezés alapszabályait minden esetében érdemes betartanunk. 🙂

Kapcsolódó blogbejegyzéseink:

http://designakademia.hu/logotervezes-szabalyok-tanacsok/

 

 

Források:

www.justcreative.com

www.99designs.com

Dátum: 2017. 01. 09.  //  Kategóriák: logó- és arculattervezés, stílusok és trendek  //  Címkék: , , ,

Hozzászólások

Összesen 0 hozzászólás

Szólj hozzá te is