Logótervezés – szabályok, tanácsok

A logó az arculat kulcseleme, az egyik legfőbb vizuális lábnyom. Ezzel találkozik először a célcsoport, ezért nagyon fontos, hogy általa felismerhető és beazonosítható legyen az adott márka/cég. A cégre/márkára/szervezetre szabott logó könnyen megjegyezhető, továbbá közvetíti mindazt a mögöttes tartalmat (értékek, érzések, hangulat, attitűd), melyet a márka prezentálni szeretne a külvilág felé. A jól megtervezett logó fontos szerepet játszik még a hatásgyakorlásban, a figyelemfelkeltésben és az első benyomás kialakításában is.

A DesignAkadémia Logókészítés tanfolyamán a hallgatók elsajátíthatják a logótervezés csínját-bínját, kreatív ötleteket láthatnak és kreatív logókat készíthetnek, a tanfolyam elvégeztével pedig képesek lesznek komplett arculatot is tervezni cégeknek, márkáknak.  Az alapszabályokkal azonban már érdemes előzetesen tisztában lenni, a logótervezés során pedig betartani őket. 🙂

Lássuk! Az alapszabályok gyakorlati alkalmazásának illusztrálásához remekül jön a közelgő                Rio-i olimpia logója. 🙂

A logót Illustrator programban (vagy egyéb vektorgrafikus képszerkesztő programban) kell elkészíteni. Egyrészt ebben olyan eszközök állnak a rendelkezésünkre, melyekkel könnyedén rajzolhatunk, szerkeszthetünk, másrészt (és ez a legfontosabb!) vektoros logókat tervezhetünk. A vektorgrafikus alakzatok, formák nem képpontokból (pixelgrafikus), hanem élfinomított vonalakból és görbékből állnak. Ezek megőrzik élességüket, ha éppen felnagyítjuk, lekicsinyítjük vagy átszínezzük, átszerkesztjük az adott logót.

This picture released by the Rio 2016 Organizing Committee for the Olympic Games shows the emblem of the Rio 2016 Olympic Games in Rio de Janeiro, Brazil, Friday, Dec. 31, 2010. A multidisciplinary evaluation commission, formed by 12 professionals enjoying domestic and international recognition, was involved in the whole process of the emblem selection. (AP Photo/Rio 2016 Organizing Committee for the Olympic Games )

És ha már a méreteknél tartunk: a logónak kis méretben, tehát pl. egy reklámtollon, és nagy méretben, azaz pl. egy óriásplakáton is jól láthatónak, jól kivehetőnek, jól felismerhetőnek, mindenféle felületen kitűnő minőségűnek kell lennie. (Ezért is fontos a vektoros kimenet, hiszen így minőségromlás nélkül tudjuk nagyítani-kicsinyíteni a logót.)

2

 

The unnamed mascots of the Rio 2016 Olympic and Paralympic Games are pictured with the Copacabana beach in the background during their first appearance in Rio de Janeiro, November 23, 2014, in this handout courtesy of the Brazil Olympic Committee (COB) These mascots of Rio 2016 Olympic and Paralympic Games are inspired by the Brazilian fauna and flora, and their names will be decided through a public vote, according to the COB. REUTERS/Alex Ferro/COB/Handout via Reuters (BRAZIL - Tags: SPORT OLYMPICS SOCIETY TPX IMAGES OF THE DAY) ATTENTION EDITORS - THIS PICTURE WAS PROVIDED BY A THIRD PARTY. REUTERS IS UNABLE TO INDEPENDENTLY VERIFY THE AUTHENTICITY, CONTENT, LOCATION OR DATE OF THIS IMAGE. FOR EDITORIAL USE ONLY. NOT FOR SALE FOR MARKETING OR ADVERTISING CAMPAIGNS. THIS PICTURE IS DISTRIBUTED EXACTLY AS RECEIVED BY REUTERS, AS A SERVICE TO CLIENTS

És ha már a miniatűr méretekről is szót ejtettünk: a logó legyen egyszerű, mentes mindenféle extra effektől, designtól. Nemcsak azért nem ajánlottak ezek, mert már nem trendi az ilyen megjelenésű logó, hanem azért sem célszerű ezeket alkalmazni, mert kis méretben, nyomtatásban és monokróm változatban nem érvényesülnek sem a bonyolult, összetett elemek, sem a különböző hatások (bevésés, domborítás, árnyékolás, stb).

És ha már a monokróm szó előkerült: a logónak monokróm verzióban is jól kell működnie, egy-egy színben és fekete-fehér változatban is jól kell kinéznie. Bélyegzőn használva, vízjelként alkalmazva, fekete-fehér nyomtatásban is felismerhetőnek kell maradnia.

4

5

És ha már a színek is szóba kerültek: a logónak az adott márka/vállalkozás arculati színeit kell felvonultatnia, hiszen ez is garantálja az egységes arculatot és a beazonosíthatóságot. (Ugyanez igaz a jellegzetes betűtípusokra, ikonokra, formákra, vonalakra, szimbólumokra is.)

6

 

+ A Rio-i olimpia logója igazán különleges, térben is képes életre kelni:

7 8 9

 

És, hogy milyen egy trendi, ütős logó? Arról ebben a bejegyzésünkben olvashattok.

 

 

 

 

 

Dátum: 2016. 03. 06.  //  Kategóriák: logó- és arculattervezés  //  Címkék: ,

Hozzászólások

Összesen 0 hozzászólás

Szólj hozzá te is