Csomagolásdesign trendek – ezeket kövesd 2018-ban!

A csomagolások területén is évről-évre jönnek-mennek a trendek, számos korábbi trend köszön vissza az új évben is, de néhány újdonsággal is számolhatunk.

A 2016-os csomagolásdesign trendek, majd a 2017-es csomagolás trendek között is akadnak olyanok, melyek a mai napig nagy népszerűségnek örvendenek, de egy-egy új trendről is be tudunk számolni. Lássuk is őket!

 

Egyszerűség, letisztultság

Nem is kérdés, hogy az elmúlt években töretlen minimál stílus továbbra is hódít, mely jó „háttérként” szolgál az elegáns vagy éppen a merészebb elemekhez egyaránt.

fc0eff57769635.59e35a4b40be2-e1511833611136

AbacusPillsBottleFront-e1511336740582

Big&bold

A 2018-as tipográfiai trendek egyik éllovasai a nagyméretű, széles, kiemelt, boldozott, erőteljes, hangsúlyos, kontrasztos betűk, karakterek. Minél nagyobb, kövérebb, annál jobb! – hirdeti hangosan a 2018-as tipográfiai trend. Nos, ezek a karakterek a termékek csomagolásain is feltűnnek. Kiválóan alkalmasak arra, hogy tiszta, egyszerű és egyértelmű és ezzel együtt figyelmet megragadó üzenetet közvetítsünk az adott termék csomagolásán – legyen ez a termék neve vagy éppen a hozzá/a márkához kapcsolódó szlogen.

GAC_0003_TEA_1024x1024-e1511346616580

eboost-rebrand-gander-10

 

Színek, színátmenetek

A trendi tipográfiai megoldások mellett a 2018-as színtrendek is előkerülnek: az élénk, szinte vibráló színek, illetve a kontrasztos színátmenetek is visszaköszönnek, igazán szemrevaló, figyelmet megragadó megjelenést kölcsönözve így a termékek csomagolásainak.

download-3-2-e1511439825368

download-2-2-e1511439879541

Ha pedig még inkább szeretnénk fokozni a figyelmet megragadó látványt, akkor olyan egyedi megoldásokat is alkalmazhatunk a termékcsomagoláson, mint például a holografikus fólia, melynek lényege, hogy mélységet és 3D hatást, továbbá fényes-fémes-csillogó hatást ad a csomagolásnak, szó szerint eleganciát, luxust tükrözve. 🙂

download-5-e1511438438288

10

 

Pasztell árnyalatok

Bár alapvetően az új év élénk, szinte vibráló színekkel, kontrasztos színátmenetekkel dolgozik, de a csomagolások terén terítékre kerülnek a kevésbé telített, szinte már-már sápadt színek, a pasztellszínek. Ezek épp a visszafogottságuk, kellemes megjelenésük miatt tűnhetnek ki a „színes tömegből”. Kifejezetten jól áll a női célközönséget megcélzó termékek (pl. kozmetikumok) csomagolásához.

Femme_Hero-1-e1511339368477

attachment_89553403-e1511339400775

 

Illusztrációk

A rajzolt elemek, illusztrációk, „firkálmányok” is előkerülnek idén a termékcsomagolásokon. Ezek abszolút közvetlen hangulatot, laza stílust árasztanak, a nem kifejezetten „szórakoztató” termékeket is fel tudják ruházni könnyedséggel, közelebb hozva így a terméket a vásárlókhoz.

misfit-rebrand-gander-03

415f3450440987.5982000dc3c1e-e1511342292908

 

Történetek

És ha már az illusztrációkról volt szó: komplett történetek, kis „filmkockák” is kerülhetnek a termékek csomagolására – filmes plakátokat idézve. 🙂 Természetesen a helyes párosítás nem maradhat el: a történetnek és a terméknek “szorosan” kell egymáshoz kapcsolódniuk.

attachment_81201501-e1511343501340

download-1-e1511343689424

 

Fotók

És ha már illusztrációk és történetek: a fotók is főszerepet kapnak a termékek csomagolásán. Egy ütős fotóval és a hozzá komponált dizájnnal igazán könnyű a termékre irányítani a célközönség figyelmét.

79ac2048835289.58a3589362a93

download-4-e1511437837632

Vintage

Még mindig terítéken van ez a design stílus, mely felidézi a múltat, visszanyúl a gyökerekhez, tradíciókhoz. A vintage stílusú termékcsomagolás nosztalgiát, emlékeket, élményeket idéz, történeteket mesél el, prezentálja az évszázadokon/évtizedeken keresztül fenntartott minőséget, értékeket, generációk óta fennálló erős, tartós márkaidentitásról tanúskodik. Kézműves termékek csomagolásának elengedhetetlen dizájnja.

Pavement_Henrys4-e1511435168746

attachment_86842160-e1511435122106

 

Innovatív formák és anyagok

Már a 2017-csomagolástrendek között is előkerültek egyrészt az izgalmas, figyelemfelkeltő, leleményes csomagolások, másrészt a környezetbarát csomagolások, ezekkel együtt pedig az egyedi formák, kreatív megoldások, extra alapanyagok. Idén ez a trend tovább hódít – és így kerülhet például gyümölcslé bambuszrúdba, madáreleség madár alakú dobozba, csonthéjas termések “fatörzsbe” 🙂 A „csomagolásra” szinte csak a logó kerül, hiszen a csomagolás rögtön árulkodik is a termékről. Ezek az egyedi csomagolások a márka/brand kreativitásáról árulkodnak, remekül pozicionálják a márkát, erősítik a márkatudatot.

Bamboo-juice-6-e1511422022546

Peckish-Bird-Seed-1-e1511434373354

Pchak_Backbone_2

 

 

Melyik csomagolásdesign trend jön be Neked? 🙂

 

Forrás:

99designs

Dátum: 2018. 01. 22.  //  Kategóriák: digitális grafika, stílusok és trendek  //  Címkék: , , ,

Hozzászólások

Összesen 0 hozzászólás

Szólj hozzá te is