DesignAkadémia

9 +1 szokás, hogy sikeres designer legyél!

Bejegyzésünkben összegyűjtöttünk néhány olyan szokást/rutint/napi teendőt, melyek segíthetnek abban, hogy sikeresebb designer legyél.

Mert ugye nem minden a kreativitás… : )

Hogy hogyan lehetsz sikeres designer?

Iktasd be a mindennapjaidba ezeket a szokásokat! >>>>

#1 Tudd meg, hogy miben vagy a legjobb!

Tedd fel magadnak a kérdést: Miben vagyok a legjobb? Ha esetleg több terméket/szolgáltatást is kínálok, melyik áll hozzám a legközelebb? Mire specializálódom?

A kreatív munka igen sokrétű, ezért is fontos, hogy egy adott területre, egy adott termékre/szolgáltatásra koncentrálj, és ezzel együtt adott célközönségre „feküdj rá”.

A kulcsszó: pozicionálás. Leszűkíted a tevékenységeid körét egyetlen tevékenységre, például logótervezésre, és abban Te leszel a profi, a szakértő, a név. Így nem kérdés, hogy aki arculatot/logót szeretne terveztetni, az kit fog felkeresni. Biztosan nem azt a céget, aki mindent csinál, weboldalt, Facebook alkalmazást és mellette – mint egy tevékenység a sokból – logókat is. Nyilvánvaló, hogy a logóspecialistához fognak fordulni, mert ő a téma szakértője.

#2 Azért legyél jó a többi területen is!

Fontos, hogy egy adott területre=termékre/szolgáltatásra koncentrálj, de természetesen ez nem azt jelenti, hogy mással nem is foglalkozhatsz. Fontos, hogy legyen egy fókuszpontod, legyen egy terület, amelyen kiemelkedsz, azonban e mellé felsorakoztathatod a további termékeidet/szolgáltatásaidat is. A mai világban egyébként sem árt több lábon állni, folyamatosan tanulni, fejleszteni magunkat („mindenhez érteni kell”), a minőségből azonban soha ne adj le! – akkor sem, ha már igen széleskörű a szolgáltatásaid palettája. Minden területen hozd a tőled elvárható maximumot!

#3 Gyakorolj, gyakorolj, gyakorolj!

Örök érvényű igazság, hogy az ember élete végéig tanul – ez a design területén hatványozottan igaz. Ha elvégzed például a Designakadémia kurzusait, a tanulás, a gyakorlás ezt követően sem áll meg! A design világa óriási, rengeteg stílus, technika, ötletes megoldás, kreatív eszköz, program tárháza, tehát tényleg mindig van mit tanulni, van minek utánanézni, van mit gyakorolni. Ha már mesterien űzöd ezt a „szakmát”, akkor is! : )

#4 Legyél mindig naprakész!

Ahogyan már az előzőekben is írtuk, a design világa igazán összetett, mindig lehet és van is mit tanulni. A tervezés folyamatos tanulást jelent, az aktuális design/stílus trendek is mindig jönnek-mennek, naponta jelennek meg újdonságok. Aki lemarad, kimarad. : ( Fontos tehát, hogy folyamatosan frissítsd a tudásodat, kövesd nyomon az újdonságokat, légy naprakész.

#5 Inspirálódj!

Mind a DesignAkadémia, mind a WebdesignSuli hallgatóitól nem egyszer kaptuk azt a visszajelzést, hogy az első elméleti (grafikai tervezési) tudnivalók és az első gyakorlati munkák (pl. logótervezés, szórólap-készítés) után már teljesen más szemmel néznek cégek logóira, üzletek reklámanyagaira. Mi pedig mosollyal az arcunkon nyugtázzuk, hogy igen, pontosan erről van szó! : ) Designerként, szakemberként szakmai, „árgus” szemekkel vadászunk a „döbbenetekre”, és fejben máris jobbat alkotunk, vagy éppen egy-egy remek darabon akad meg a szemünk, mely inspiráció-forrásul is szolgálhat következő munkáink valamelyikéhez.

Egy designer életében napi rutinnak számít maga az inspirálódás. : ) Ennek formája és módja igen sokszínű. Inspirálódni lehet például utcán/természetben sétálva, katalógust nézegetve, boltban vásárolva, a Pinterest-et böngészve, tematikus (online/offline) gyűjteményeket szemlélve, híres designerek munkásságát követve – soha nem tudhatjuk, hogy éppen melyik inger vagy látvány hat ránk inspirálóan. : )

#6 Ügyelj a részletekre!

A pontos, precíz és minőségi munkavégzés ma már alapkövetelmény, nem egy „extra szolgáltatásnak” számít. Ugye ez számodra sem kérdés?! : )

Tudod, a titok a részletekben rejlik. Minden rendben van a saját házad táján, ugye? Van névjegyed, szemrevaló portfóliód, precízen kidolgozott árajánlat-sablonod, profi weboldalad, stb. Ezek ugyan apró nüanszok, de ezek is nagyban befolyásolják azt, hogy a célközönséged hogyan ítéli meg hitelességedet, megbízhatóságodat, professzionalizmusodat. A munka átadása előtt mindent alaposan ellenőrizz le, az elsőtől az utolsóig minden pixel legyen rendben, a kért/szükséges formátumokban bocsájtsd a megrendelő rendelkezésére az adott munkát. A munka felvételétől annak átadásáig minden legyen rendben.

#7 Építsd a saját márkádat!

Designerként jól tudod, hogy mennyire fontos az arculat, a célközönség számára mindig és mindenhol jól felismerhető arculati elemek. Ne félj kísérletezni, találj rá a saját stílusodra, légy merész és kreatív, tűnj ki! Tedd le a „kézlenyomatodat”, egyedi stílus, egyedi hangulat lengje be márkádat és ezzel együtt a munkáidat is. Elég lesz a célközönségednek egy pillantást vetnie az egyik munkádra, és máris tudni fogják, hogy az a Te alkotásod.

#8 Vedd figyelembe a visszajelzéseket!

A pozitív visszajelzéseknek örülünk, a negatív visszajelzéseket pedig megköszönjük és hasznosítjuk. : ) A dicséretek mindig motiválnak, erőt adnak a továbbiakhoz, akár arra is sarkallnak minket, hogy még magasabb lépcsőfokokat is megmásszunk. A negatív kritikák elsőre ugyan lehúznak, de az első pofon után hasznunkra fordíthatjuk őket – arra ösztönöznek, hogy javítsunk, korrigáljunk, fejlődjünk, tanuljunk. Sokak szerint nincs olyan, hogy építő jellegű kritika – a kritika az kritika. Oké, de ha szelektálunk közöttük, és csak azokat vesszük fontolóra, melyek valóban konstruktívan hatnak ránk és a munkánkra, azokból csakis hasznunk származik.

#9 Válogasd meg az ügyfeleidet!

Kezdetben biztosan Te is boldog boldogtalannak elvállalsz „mindent”. Gyakorlásnak, referenciagyűjtésnek, rutin- és tapasztalatszerzésnek mindenképpen hasznos, de annak nincs értelme, hogy egy rossz ügyfél örökre elvegye a kedvedet az alkotástól. Ennyit tényleg nem ér meg a dolog! Megteheted, hogy megválogatod, kiknek dolgozol, és ha már megteheted, tedd is meg! A rossz ügyfél életed megrontója lehet. Igazi energiavámpír, aki addig szívat, addig cseszeget, míg bírod idegekkel. Az pedig igencsak ajánlatos, hogy bírd, mert ellenkező esetben megbosszul, visszavág, nem fizet, rossz híred kelti, és még sorolhatnám.

A jó ügyfél ezzel szemben maga a boldogság, az alkotás öröme és a feltöltődés. A jó ügyféllel egy hullámhosszon vagytok, becsüli a munkádat és a szakértelmedet. Gyomorideg helyett örömmel dolgozol neki, mert értékeli, amit csinálsz, még a tanácsaidat is elfogadja. A jó ügyfélnek készített munkán meg is látszik az a szeretet, amivel a designer készítette. : )

+ Térj vissza az alapokhoz!

Ha éppen nem tudsz ráhangolódni az adott munkára, nem igazán jön hozzá az ihlet, bátran nyúlj vissza az alapokhoz! Tudod, minden a biztos alapra épül. Ejtőzz az alapanyagok világában, időzz el egy kicsit a színek vagy éppen a betűtípusok világában, nézd meg a korábbi munkáidat, gyűjts inspirációkat (lsd. #5 tipp). Pihenj egy kicsit, sétálj egyet, térj vissza rá később – hidd el, hogy előbb-utóbb megtörik a jég, és ismét szárnyalni fog a kreativitásod, ismét teljes erőbedobással alkothatsz. : )

Legyél Te is sikeres designer! : )

Hozzászólás írása

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

A felhasználói élmény fokozásra ún. cookie-kat használunk. Reméljük, nem gond számodra, ha mégis, kattints a további infó gombra.
OK, üzenet bezárása