Barion Pixel

DesignAkadémia

Csomagolásdesign trendek 2016

A 2016-os év csomagolásdesign trendejeit vesszük sorra, szemléltető példákkal együtt.

A termékcsomagolás a praktikus funkcióin túl (tárolás, védelem, adagolás, kényelmes felhasználás, szállíthatóság, stb) nagyon fontos marketingfunkciókat is betölt.

A csomagolás a marketingkommunikáció egyik alappillére, „néma értékesítő”. A kommunikáció mellett feladata még a figyelemfelkeltés, hiszen az adott terméknek ki kell tűnnie a széles árukínálatból, továbbá a fogyasztói bizalom elnyerése, ugyanis a fogyasztó csak azt a terméket vásárolja meg, amely megfelelően kommunikálja a terméktulajdonságokat, hihető. A csomagolás egyben promóciós és eladásösztönző, reklámközvetítő eszköz is, mert meghirdetett ajánlatok, hirdetések közvetítésére is alkalmas, és a jó csomagolást fel lehet ismerni az eladóhelyeken a reklám megtekintése után. A csomagolás tájékoztató funkciót is betölt, a fogyasztók nemcsak megvenni akarják a terméket, hanem informálódni is akarnak róla.

És mindehhez jön még „egy kis” design. : ) A design a vizualitáson keresztül segíti ezeknek a funkcióknak megvalósulását. A csomagolás formája, struktúrája, valamint a csomagoláson alkalmazott színek, grafikák, tipográfia és szövegek mind-mind ahhoz járulnak hozzá, hogy az adott termék (és a mögötte lévő márka/iparág) felismerhető és emlékezetes legyen, felkeltsék és lekössék a vásárló érdeklődését,  informáljanak, majd vásárlásra ösztönözzenek.

EGYSZERŰSÉG, LETISZTULTSÁG

Maga a csomagolás/címke/etikett állhat néhány betűből, szóból, üzenetből, egy-egy kiegészítő elemből, így igazán egyszerű és letisztult designt varázsolhatunk. Csomagolásunk előnye éppen ez lesz: egyszerűségénél fogva kitűnik  a többi, jellemzően igen zsúfolt dizájnú termékcsomagolás közül.

Elég egy jól kiemelt márkanév/terméknév a csomagolásra.
Még a szlogen is az egyszerűséget hirdeti.

GEOMETRIKUS MINTÁK, MINTÁZATOK

A geometrikus formák is hódítanak az új évben a csomagolásokon. Az alkalmazott színpaletta általában monokróm, illetve kontrasztos színeket (pl. fekete-fehér) is használhatunk a mintákhoz. Ezekkel a színezési módokkal még a geometrikus formák esetében is erősíthetjük az egyszerűséget, letisztultságot – a termékek és a csomagolások egyébként is színes és részletgazdag világában. A geometrikus mintázatok előnye, hogy már mindenki számára ismerősek, tehát nem idegenek, szokatlanok a termékcsomagolásokon sem.

Geometrikus mintázatokból rajzolódik pl. az autó ábrája is.
Maga a csomagolás/tároló doboz is lehet geometrikus forma.

ABSZTRAKT MINTÁZATOK

A geometrikus formák mellett az igen látványos, extrém, élénk színű, figyelemfelkeltő absztrakt mintázatok is népszerűek a termékek csomagolásán.

Ezek a mintázatok egymást kiegészítve is megjelenhetnek a csomagolásokon, pl. a polcon egymás mellé állított termékek esetén igen érdekes látvány tárulhat a vásárlók elé.

AUTENTIKUS, „RÉGIMÓDI” DESIGN

Általában a kézműves termékek csomagolásán jelenik meg és néz ki ütősen ez a fajta design (kézzel rajzolt, kézzel festett grafikák, betűk, kopott, vintage hatások), ezzel is hangsúlyozva az adott márka/termék kézműves jellegét, és kitűnve a tömegtermékek közül.

A csomagoláson megelevendik a márka és az egyes termékek története.
A csomagolásról mindenkinek a nosztalgikus hangulat, a nagymama kamrája, a családi titkos receptek jutnak eszébe.

RETRO

A retro stílus soha nem megy ki a divatból, még mindig fénykorát éli. Nem számít milyen idős a márka, arculata és termékeinek csomagolása illeszkedhet az aktuális trendekhez, és modern márkaként/termékként tűnhet fel, illetve a modern márka is megjelenhet régi márkaként, retro effektekkel „régiesíthető”.

A ma már retronak számító sörmárka megújult külseje.
Mai fagylalt retro stílusú csomagolásban.

Melyik csomagolásdesign trendet választanád saját terméked csomagolásához? : )


Az illusztrációk forrása:

www.brandfolder.com

www.thedieline.com

Hozzászólás írása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük