Év elején már beszámoltunk az új évben várható, illetve az egyébként már évek óta is igen népszerű, vissza-visszatérő logódesign trendekről. Folytatás következik!
A 2017-es (eddigi) logódesign trendekről ebben a bejegyzésünkben írtunk.
A minimál stílus, a fehér-üres terek alkalmazása, a kézzel vagy egy vonallal rajzolás, a modern formák mellett a geometrikus formák és a minták, mintázatok is feltűnnek az idei logókban.
Lássuk, milyen trendekkel egészül ki ez a lista!
Színesen
Akár a színkört is segítségül hívhatod! Azonban ügyelj a színek megfelelő kombinálására!
Duplán
Elemek, formák, alakzatok, szimbólumok megkettőzésével és ügyes elrendezésével igen érdekes logót kapsz.
Kerekdeden
Az ellipszis alakzatok, körök, kerekded formák is előtérbe kerülnek.
Halványan
Egyedi halványításokkal igazán különleges hatást érhetünk el a logón. Arra azonban ügyelj, hogy ezek a halványítások, színelvételek ne menjenek a logó rovására.
Sok vonalból
A sok-sok vonalból felépített logó igen extra, de az igencsak megkérdőjelezhető, hogy miniatűr méretben is ilyen szépen kirajzolódna ez a sok-sok vonal?!
Központosan
Főként geometriai formák alkalmazásával (és nagyon precíz munkával) tudunk akár több központot is kialakítani a logón belül. Minden design munkában kell lennie egy fókuszpontnak, ahova egy központi elemet helyezünk, ahova/amire a figyelem irányul. Azonban nem tiltja azt semmilyen szabály, hogy akár több központ is legyen egy munkán belül – akár logón belül is.
Kanyargósan
Ívelésekkel, csavarásokkal (+ így mélységadással, színátmenetekkel) térbeli logókat készíthetünk.
Színátmenetesen
A logótervezés során alapszabály, hogy extra effektekkel nem látjuk el a logót, de egy szép színátmenet azért még belefér. : ) Azonban nagyfokú precizitást igényel egy látványos vagy éppen finom színátmenet megalkotása a logóban. Azzal pedig számolni kell, hogy az ilyen típusú logók monokróm verzióban nem annyira tudják visszaadni ezeket az átmenetek. Vagy csak egy színben kell használni, vagy max. 2-3 színátmenetben (fekete-szürke-világos szürke/fehér) megjeleníteni.
Árnyékosan
Szintén kerülendő effekt, de profin és ügyesen kivitelezve még belefér. : ) Azonban itt is számolni kell azzal, hogy kisméretű logóban ezek az árnyékok már nem lesznek kivehetőek, nem tudnak érvényesülni.
Rétegesen
Rétegek egymásra helyezésével is alkothatunk logókat. Könnyű megoldásnak tűnik, de az ütős végeredményhez nagyon el kell találni ezt az egymásra helyezést (színek, formák összhangja!). : )
Dobozosan
Tipográfiai, tehát csak betűkből álló logót úgy is „felturbózhatunk”, hogy keretbe/dobozba foglaljuk. Itt a fehér-üres térrel, és így a kontraszttal játszunk – az eredmény magáért beszél.
Szárnyasan
A logó akár szárny formát is kiadhat, mely vonalakból épül fel. A szárny, szárnyalás sok témához, szakterülethez találó lehet.
Beburkoltan
Ezzel a megoldással olyan (térbeli) hatást érhetünk el, mintha a logóra egy lepel hullott volna, kiemelkedik, kidomborodik a márkanév, egy alakzat, egy szimbólum.
Yin-Yang-osan
Örök forma, szimbólum. : ) Ha az adott témához/brandhez is illik, és a márka is közvetíti az egyensúly, harmónia, stb üzenetet, akkor erre ezzel a formával nagyon jól rá lehet erősíteni.
Illusztrációk forrása: JustCreative