Év elején már beszámoltunk az új évben várható, illetve az egyébként már évek óta is igen népszerű, vissza-visszatérő logódesign trendekről. Folytatás következik!
A 2017-es (eddigi) logódesign trendekről ebben a bejegyzésünkben írtunk.
A minimál stílus, a fehér-üres terek alkalmazása, a kézzel vagy egy vonallal rajzolás, a modern formák mellett a geometrikus formák és a minták, mintázatok is feltűnnek az idei logókban.
Lássuk, milyen trendekkel egészül ki ez a lista!
Színesen
Akár a színkört is segítségül hívhatod! Azonban ügyelj a színek megfelelő kombinálására!
![](https://designakademia.hu/wp-content/uploads/2017/06/logodesign-trendek-2017-szinkeveres.png)
Duplán
Elemek, formák, alakzatok, szimbólumok megkettőzésével és ügyes elrendezésével igen érdekes logót kapsz.
![](https://designakademia.hu/wp-content/uploads/2017/06/logodesign-trendek-2017-dupla.png)
Kerekdeden
Az ellipszis alakzatok, körök, kerekded formák is előtérbe kerülnek.
![](https://designakademia.hu/wp-content/uploads/2017/06/logodesign-trendek-2017-ellipszisek.png)
Halványan
Egyedi halványításokkal igazán különleges hatást érhetünk el a logón. Arra azonban ügyelj, hogy ezek a halványítások, színelvételek ne menjenek a logó rovására.
![](https://designakademia.hu/wp-content/uploads/2017/06/logodesign-trendek-2017-halvanyitas.png)
Sok vonalból
A sok-sok vonalból felépített logó igen extra, de az igencsak megkérdőjelezhető, hogy miniatűr méretben is ilyen szépen kirajzolódna ez a sok-sok vonal?!
![](https://designakademia.hu/wp-content/uploads/2017/06/logodesign-trendek-2017-sokvonalbol.png)
Központosan
Főként geometriai formák alkalmazásával (és nagyon precíz munkával) tudunk akár több központot is kialakítani a logón belül. Minden design munkában kell lennie egy fókuszpontnak, ahova egy központi elemet helyezünk, ahova/amire a figyelem irányul. Azonban nem tiltja azt semmilyen szabály, hogy akár több központ is legyen egy munkán belül – akár logón belül is.
![](https://designakademia.hu/wp-content/uploads/2017/06/logodesign-trendek-2017-tobbkozpont.png)
Kanyargósan
Ívelésekkel, csavarásokkal (+ így mélységadással, színátmenetekkel) térbeli logókat készíthetünk.
![](https://designakademia.hu/wp-content/uploads/2017/06/logodesign-trendek-2017-csavaras.png)
Színátmenetesen
A logótervezés során alapszabály, hogy extra effektekkel nem látjuk el a logót, de egy szép színátmenet azért még belefér. : ) Azonban nagyfokú precizitást igényel egy látványos vagy éppen finom színátmenet megalkotása a logóban. Azzal pedig számolni kell, hogy az ilyen típusú logók monokróm verzióban nem annyira tudják visszaadni ezeket az átmenetek. Vagy csak egy színben kell használni, vagy max. 2-3 színátmenetben (fekete-szürke-világos szürke/fehér) megjeleníteni.
![](https://designakademia.hu/wp-content/uploads/2017/06/logodesign-trendek-2017-szinatmenet.png)
Árnyékosan
Szintén kerülendő effekt, de profin és ügyesen kivitelezve még belefér. : ) Azonban itt is számolni kell azzal, hogy kisméretű logóban ezek az árnyékok már nem lesznek kivehetőek, nem tudnak érvényesülni.
![](https://designakademia.hu/wp-content/uploads/2017/06/logodesign-trendek-2017-arnyekosan.png)
Rétegesen
Rétegek egymásra helyezésével is alkothatunk logókat. Könnyű megoldásnak tűnik, de az ütős végeredményhez nagyon el kell találni ezt az egymásra helyezést (színek, formák összhangja!). : )
![](https://designakademia.hu/wp-content/uploads/2017/06/logodesign-trendek-2017-retegek.png)
Dobozosan
Tipográfiai, tehát csak betűkből álló logót úgy is „felturbózhatunk”, hogy keretbe/dobozba foglaljuk. Itt a fehér-üres térrel, és így a kontraszttal játszunk – az eredmény magáért beszél.
![](https://designakademia.hu/wp-content/uploads/2017/06/logodesign-trendek-2017-szovegbox.png)
Szárnyasan
A logó akár szárny formát is kiadhat, mely vonalakból épül fel. A szárny, szárnyalás sok témához, szakterülethez találó lehet.
![](https://designakademia.hu/wp-content/uploads/2017/06/logodesign-trendek-2017-szarnyak.png)
Beburkoltan
Ezzel a megoldással olyan (térbeli) hatást érhetünk el, mintha a logóra egy lepel hullott volna, kiemelkedik, kidomborodik a márkanév, egy alakzat, egy szimbólum.
![](https://designakademia.hu/wp-content/uploads/2017/06/logodesign-trendek-2017-csomag.png)
Yin-Yang-osan
Örök forma, szimbólum. : ) Ha az adott témához/brandhez is illik, és a márka is közvetíti az egyensúly, harmónia, stb üzenetet, akkor erre ezzel a formával nagyon jól rá lehet erősíteni.
![](https://designakademia.hu/wp-content/uploads/2017/06/logodesign-trendek-2017-yinyang.png)
Illusztrációk forrása: JustCreative