Inspirációk, ötletek brosúrához

Az online világ térhódítása miatt manapság háttérbe szorulnak a nyomtatott marketingeszközök, reklámanyagok. Azonban bármilyen vállalkozásról is legyen szó, nyomtatott anyagokra szükség van, hiszen ezek is fontos szerepet töltenek be mind a marketingben, mind a PR-ben. És mennyivel jobb érzés kézbe venni egy friss, új illatú, remekül megtervezett, ütős designú brosúrát, szórólapot, katalógust, mint egyszerűen lekattintani egy online hirdetést?! 🙂 Természetesen utóbbi is lehet nagyon szemrevaló és figyelemfelkeltő, de sosem tudja azt és annyit nyújtani, mint amit egy frissen nyomtatott kiadvány. 🙂

Az offline marketinganyagok igen sokoldalúak, remekül ki lehet őket használni, nem mellesleg jelentős vevőcsalogató erővel bírnak. Egy kiadvány, egy brosúra egyszerre képes a márka történetét (pr, hírnév és bizalom növelése), az adott terméket/szolgáltatást és magát az ajánlatot prezentálni. Egy szórólap vagy egy plakát erre nem igazán képes. És mindehhez nem kell többoldalas anyagokban gondolkodni, elég lesz „back-to-back” oldalú (mindkét oldala kihasználható), hármas hajtású (nem csak hármas tagolású) kiadványokat tervezni. Kezdjük a borítón egy ütős bevezetéssel, majd jöhet az adott termék/szolgáltatás bemutatása és maga az ajánlat, végül a call-to-action, tehát a cselekvésre történő felszólítás.

Most ilyen típusú kiadványokhoz hoztunk példákat, inspirációkat, tanácsokat. Lássuk őket!

Egyszerűen, függőlegesen

3-as hajtású borító/előlap és teljes hátlap, teljes tartalommal.

1

2

Vízszintesen

A függőleges elrendezést lecserélhetjük vízszintes tagolásra is. Például sok szöveges tartalom esetén ez praktikus megoldás lehet.

5

Kártya design

A hármas tagolást tovább tagolhatjuk, így a manapság trendi „kártya designt” kapjuk, amely nemcsak webdesignban és weboldalon, hanem kiadványokban is megállja a helyét.

3

4

Rácsszerkezetben

Ha sok szöveget és fotót kell egyszerre tálalnunk, akkor előnyös megoldás lehet a rácsszerkezet használata. Az oszlopok és sorok segítségével nagyon könnyen tudjuk tagolni és szabályosan elrendezni a tartalmakat, akár a teljes oldalt, akár a hármas tagolású oldalt nézzük.

14

15

Egyedi elrendezésben

A megszokott, szabályos elrendezést meg is törhetjük, és az elemek „különleges” elrendezésével igazán érdekes vizuális látványt kelthetünk életre.

27

28

 

 

29 30

 

Színesen, látványosan

Bátran használhatunk nagy felületen erős színeket és látványos fotókat. Ha megfelelő színeket és fotókat alkalmazunk, valamint megfelelő színt és betűtípust választunk a brosúra szöveges tartalmaihoz, akkor azok láthatóságát és olvashatóságát nem fogják zavarni az ilyen típusú hátterek.

10

11

Monokróm változatban

Ha nem akarunk a színek kombinálásával bajlódni, akkor bátran alkalmazzunk egy színt és annak sötétebb-világosabb árnyalatait, és mindezeket természetesen kreatívan felhasználva az adott kiadványban. Például a fotókat is elláthatjuk effektekkel, így azokon is visszaköszönhet az alkalmazott szín.

20

21

Feketén-fehéren

Igazi „Jolly Joker” szín a fekete és a fehér, a kettő együtt pedig remek páros. Ezek segítségével is ütős kiadványok születhetnek, és nem lesz az az érzésünk, hogy spóroltak volna a színes nyomtatáson J.

6

7

 

Textúrázva

Izgalmas textúrá(ka)t is illeszthetünk a borítóra, rögtön megragadják a figyelmet.

8

9

Fotókkal

Jó minőségű, az adott témához és az adott stílushoz, hangulathoz illeszkedő fotókból is kialakíthatjuk a kiadványt. Ebben az esetben fontos, hogy a fotók megfelelően legyenek vágva, pontosan igazodjanak a hatásokhoz (a hajtás ne törje meg a fotót), továbbá az alkalmazott fotók harmonikus egységet alkossanak.

16

17

Betűkkel

Ha nem áll rendelkezésünkre fotó vagy grafika, akkor a betűket is segítségül hívhatjuk, és tipográfiai „trükköket” bevetve igazán kreatív brosúrát készíthetünk. És bizony nem lesz olyan érzésünk, mintha a kiadvány csak szövegekből állna… 🙂

18

19

Formákkal

Kiadványokon igen jól használhatóak a különböző szabályos, illetve szabálytalan formák is, jól össze tudják kapcsolni a külső és belső oldalakat, ezzel is biztosítva az adott munka egységes megjelenését.

12

13

 

+ Tanács:

A tervezés során arra nagyon ügyeljünk, hogy a brosúra mind kinyitva, mind összehajtva, tehát minden nézetben jól nézzen ki, pontosan igazodjanak a tartalmai egymáshoz, a tartalmak a hajtásokhoz, stb.

26

 

 

Példák forrása: Designschool

Dátum: 2016. 11. 14.  //  Kategóriák: kiadványszerkesztés  //  Címkék: , ,

Hozzászólások

Összesen 0 hozzászólás

Szólj hozzá te is