Barion Pixel

DesignAkadémia

Illusztráció trendek – 2022

Bejegyzésünkben sorra vesszük a 2022-es év legfelkapottabb illusztrációs trendjeit, hiszen illusztrációkból, ötletes vektografikákból sosem elég a kreatív grafikai munkákban (sem).

Alkotásaink során szinte minden munkában helyt állnak, szinte minden témához, brandhez illenek az illusztrációk. Ezekkel az „alapanyagokkal” megfűszerezhetjük a különféle arculati anyagainkat, megerősíthetjük velük az üzeneteinket, leírások kiegészítőjeként, vizuális “magyarázatokként” működhetnek – névjegykártyán, szórólapon, plakáton, közösségi média kreatívokon, kiadványokban, magazinokban, termékekcsomagolásokon, stb.

Nézzük is az idei év illusztráció trendjeit! : )

# geometria

A grafikai tervezésben a leggyakrabban előforduló elemek közé sorolhatók a geometriai formák, melyeknek az illusztrációk “életlében” is nagy szerepük van. Különféle alakzatok, formák felhasználásával egy összefüggő illusztráció jön létre, mely igazán modern és izgalmas megjelenést kölcsönözhet az adott munkának.

# minimalizmus

A minimalista illusztrációk egyszerű, vékony körvonalakból, semleges színekből, letisztult, egyszerű textúrákból, mintázatokból tevődnek össze. Ezekben a grafikákban a „kevesebb több” elve érvényesül, hiszen az ábrák egyszerű, modern, letisztult benyomást keltenek, melyek szintén bármilyen témának jól állnak, sokféle munkához alkalmazhatjuk ezeket az illusztrációkat.

# vonalak

Ez a rajzolási stílus nagyon közel áll a minimalista irányzathoz, azonban bizonyos részekben mégis eltér tőle – leginkább emberi testet, különféle tárgyakat, növénymotívumokat ábrázol egyszerű körvonallal megrajzolva. Sok esetben a rajzok „üresen”, színkitöltés nélkül szerepelnek, bizonyos esetekben pedig az egyes részek pasztell árnyalatokkal vannak kitöltve, hogy kiemeljék azokat, ezáltal még figyelemfelkeltőbbek legyenek. Főként női, organikus márkáknak áll jól ez a fajta rajzos stílus.

# illusztrációs kollázs

Ebben az új trendben a különböző tervezési módok, a tipográfia, a fotók, valamint a grafikák együttes felhasználása kerül a középpontba. Ez a trend éppen azért különbözik ennyire a többitől, mivel – ahogyan az elnevezése is utal rá – többféle elemből áll össze maga a kollázs. Sok esetben a félig megrajzolt illusztrációk fotós tartalmakkal, fotók egyes részeivel egészülnek ki, vagy éppen a szöveges tartalmak egyfajta „keretként” jelennek meg a munkákban. Az ebben a stílusban készülő illusztrációs munkák nemcsak a közösségi média felületeken arathatnak nagy sikert, hanem például plakátokon is remekül megragadják a nézők, a célközönség figyelmét.

# aránytalan testek

Az aránytalan, eltorzított emberi alakok használata nem hat újdonságként az új évben, azonban ezek használata idén tovább fokozódik, erősödik a különféle design alkotások területén. Ebben az irányzatban az adott szituációtól függően különböző méretű testrészekkel ábrázolják a karaktereket. Az emberi alakok leginkább pasztell árnyalatokban, semleges színekben szerepelnek az illusztrációkban.

# szürrealizmus

A szürrealista stílusban készülő illusztrációkkal ellátott munkáknak a korábbi években is nagy sikerük volt, az idei évben azonban az eddiginél is jobban a figyelem középpontjába kerülnek. A festmény hatású illusztrációk emberi testeket, állatokat, különböző geometriai formákat és betűket ötvözve keltik fel a célközönség figyelmét.

# retro stílus

A retro stílusban készülő illusztrációk célja, hogy „visszarepítsék” a célközönséget az 1980-as, ’90-es évekbe, nosztalgikus hangulatba varázsolják őket, ezáltal is még inkább szerethetőbbé téve számukra az adott brandet/terméket/vállalkozást.

# valósághű 3D

A 3D továbbra is fénykorát éli a grafikai tervezésben. A már-már szinte teljesen élethű pontossággal megrajzolt karakterek, események, szituációk szinte bármilyen témában helyt tudnak állni, bármilyen vállalkozásban hasznosíthatók.

# animáció

Az idei év egyik legmeghatározóbb illusztrációs trendjei a szinte élethű animált grafikák. Az animált elemek rövid idő alatt még több információt, tudnivalót képesek közvetíteni a célközönség felé. Ezekkel a mozgó elemekkel még inkább kiemelhetjük az online felületeinket, megtörhetjük velük az egyszerűbb fotós, illusztrációs tartalmak „monotonitását”.

# fotók helyett grafikák

Az új évben sok esetben láthatjuk, hogy a kreatív alkotásokon beszédes, egy-egy szituációt, eseményt bemutató illusztrációt, grafikát alkalmaznak a korábbi fotós tartalmak helyett. Ennek oka, hogy a „beállított”, előre megtervezett stock fotókkal nem szimpatizál a célközönség, ezért helyettük inkább közvetlenebb, szerethetőbb karakterekkel, különféle szituációkkal mutatják be az egyes termékeket/szolgáltatásokat.

# merész, élénk színek

A merész, élénk árnyalatokkal megfűszerezett illusztrációk azonnal megragadják a célközönség figyelmét, nem mellesleg a különböző színek különböző érzelmeket váltanak ki belőlük. A tervezés során pedig nagyon fontos figyelembe venni, hogy milyen üzenetet szeretnénk közvetíteni a célközönség felé, hiszen azt az adott színnel remekül ki tudjuk fejezni. Az erős színek pedig az információközlés mellett felkeltik és megragadják a figyelmet.

# atmoszférikus hátterek

Az illusztrációk esetében eddig leginkább annak középpontjára, a fő illusztrációra, a mondanivalóra irányult a figyelem, azonban idén ez másként lesz. Ezúttal az illusztrációk háttere lesz egyre kreatívabb, figyelemfelkeltőbb. A kidogozottabb, extrább hátterek ezúttal természetes hatást keltenek, a természetből merítenek ihletet. A felhőkkel, csillagos éggel, napsütéssel ellátott hátterek valósághűbb hatást kölcsönöznek az illusztrációknak is.

# textúrák

A különböző stílusú textúrákkal, mintázatokkal megfűszerezett karakterek, illusztrációk, grafikák még élethűbbek, valósághűbb hatást keltenek. Emellett egyedibb, figyelemfelkeltőbb megjelenést adnak az adott témának.

Te melyik munkádban alkalmaznád először a legújabb illusztráció trendeket? : )


Forrás:

line25.com

Illusztrációk forrása:

line25.com

Pinterest

Hozzászólás írása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük