Trendek helyett akár „bevett” jegyekről is beszélhetünk – új logódesign trendek helyett inkább népszerű logótervezési trükkökről, a trendi logók ismertetőjegyeiről számolnánk be. : )
Nézzük is meg, hogy melyek azok a jellemző tulajdonságok, ismérvek, megoldások, melyek bármelyikét (vagy akár egymás mixét) alkalmazva trendi logó lesz a végeredmény.
2020-ban sem áldozik le a minimalizmus szellemében készült, egyszerű, letisztult logóknak – gondoljunk egy Google vagy egy Nike logóra… : )
A különféle geometriai formák is porondon maradnak a logótervezésben, a négyzetes formákat tartalmazó logóktól kezdve a körkörös, kerekded formákból álló logókon át egészen a vonal alapú, görbéken alapuló logókig.
Az izgalmas, élénk, fényes színátmenetek, valamint a 3D hatások és a 3D színátmenetek (mélységet, árnyékot adnak a logónak) is igen dominánsan jelen vannak/lesznek a logókban. Azt azonban ne felejtsük el, hogy az ilyen típusú logókat inkább képernyőre tervezik.
Szintén izgalmas összképe lesz a logónak, ha az több rétegből áll, egymásra halmozott rétegekből rajzolódik ki. A logótervező ezekkel a rétegekkel „játszik” (pl. a sok kör egymáson már hullámos formát ad a logónak), és az ütős hatás érdekében a kiemelések, árnyékok, átfedések sem hiányozhatnak a logókból.
A logók animálása is egyre gyakoribb – hozzátéve, hogy szintén csak digitális térbe tervezett logók esetében működőképes az animálás. Az elmúlt években ez a „trend” fokozatosan előtérbe került, de ma már egyre összetettebbek, egyre érdekesebbek, egyre kifinomultabbak ezek az animációk. Az animált logók sokkal jobban bevonják a szemlélőt, történetet képesek elmesélni. Az illusztratív logók vagy éppen a fekete-fehér logók egyaránt animálhatók.
Igazán merész, igazán egyedi, szinte szokatlan (nem is a márkához kapcsolódó) betűtípusok, tipográfiai megoldások is feltűnnek a logókban. A betűk már nem is betűknek tűnnek, a karakterek különféle alakzatokat vehetnek fel, magát a szót szó szerint ábrázolják, vagy pedig rejtett jelentéssel „beszélnek” a közönség számára.
Mindig van visszanyúlás a régi időkhöz is.
Népszerű logódesign trend a 80-as/90-es évek retro dizájnja is, sok fémmel, neonnal, pixellel, retro formákkal (kazetta, joystick), jellegzetes betűtípusokkal, kopott/agyonmosott effektekkel.
Az 1930-as évek „cartoon” stílusa is visszaköszön a mai logókban.
És ha már itt tartunk, a rajzolt logók is teret hódítanak, a tökéletlen, aszimmetrikus, egyenetlen vonalakból álló, hiányos, organikus logók – a technika világunk pixelpontos, tökéletes alkotásai helyett.
A fémes, gravírozott hatások sem tűnnek el a logódesignok terén.
És akár újdonságnak is számíthatnak a különleges vonalakból, egyedi, finom vonalazási technikával készült logók, melyek igencsak részletgazdagok, szintén csak a digitális térben működnek – abszolút jövőt sejtető, futurisztikus, „technikai” design.
Források:
99designs
Graphicmama