Arculattervezésről, logókról már számos blogbejegyzést írtunk, itt az ideje, hogy a kabalák is terítékre kerüljenek – ha már a cuki karaktereknél tartunk. : )
Tudjuk, hogy sokan szeretitek a cuki karaktereket, sokatok álma, hogy például mesekönyveket illusztráljatok, jópofa illusztrációkat készítsetek különböző projektekhez, és bizony tudjuk, hogy profi logó- és karakterkészítő hallgatóink is vannak a DesignAkadémián. : )
A kabalák márkaépítő elemként funkcionálnak, az arculat szerves részét képezik.
A brand, a márka elsősorban a fogyasztók fejében létezik. A márka akkor erős, ha a célcsoport is pozitív érzéseket, gondolatokat társít hozzá, és ezek megegyeznek a márka által közvetített jelentésekkel, üzenetekkel, ígéretekkel.
A márka, a branding egy, de annál fontosabb szeletét alkotja maga a design, a látvány, a vizuális megjelenés, az arculat.
Neked még ismerős? : )
Ő Viktor, a DesignAkadémia korábbi kabalája. Saját kézzel, Viktor napján készült, így kapta a Viktor nevet. Ügyes, okos, szorgalmas, talpraesett, kreatív, szerethető.
Viktor nemcsak a logóban köszönt vissza, hanem kabalaként is helyt tudott állni a gyakorlatban, a különböző anyagainkban, a különböző felületeken. : )
Lássuk, hogy milyen szerepet tölt be a kabala a márka életében!
- a logóhoz hasonlóan segít beazonosítani, felismertetni az adott brandet
- külső/belső tulajdonságai által is kifejezi a márka mögöttes tartalmát, jelképezi az adott témát
- története van (a történetmesélés is fontos marketingeszköz)
- a közönség bevonásával (pl. internetes szavazás során) kerül színpadra, válik valóságossá, nevét is a nagy/célközönség adja
- építi a márkát
- személyessé, szerethetővé, népszerűvé teszi a brandet
- általa személyisége lehet a márkának – a kabalafigura kommunikál, hirdet, reklámokban és videókban szerepel, interjút ad, fotózkodni lehet vele, a célközönség plüss/műanyagfiguraként kezébe veheti, stb.
- céges és személyes márkához, kiegészítőként egyaránt kapcsolódhat, de akár önálló „kabalafigura márkát” (pl. több eltérő szolgáltatást is kínálsz, és egyiknek-másiknak lesz kabalája; nagy a cég, és össze kell fogni, ehhez jól jöhet egy kabala; induló vállalkozásnak is előnyös, amely még nem akar/tud személyes, illetve céges márkát építeni; személyes márkákkal „ellepett” területen szeretnél kitűnni, kabalával megteheted) is megtestesíthet
- állandó brandépítő elemként túlél cégnövekedést, nemzetközi piacra terjeszkedést, túléli a márka alapítóját, stb.
Milyen további szerepe van még a kabalának?
- reklámtárgyakon való szerepeltetés, reklám/ajándéktárgyakként való eladás, értékesítés
- célközönség pl. vásárlásra/megrendelésre/eseményeken való részvételre buzdítása, motiválása
- célközönség szórakoztatása (felvonulások, fotózkodások)
És végül nézzünk egy világhírű kabalafigurát is:
Ő Zabivaka, a 2018-as foci VB kabalafigurája (a név jelentése: aki gólt szerez). Kedvenc időtöltése a labdarúgás, gyors, ügyes, nagyra becsüli a csapattársait és tiszteli az ellenfeleket. Mindig mókázik, képes megnevettetni a körülötte lévőket és szeret pózolni a fotókon.
Szeretnél Te is kabalát, cuki karaktereket alkotni?
A Karakterkészítés és illusztráció online tanfolyam Neked való!
Mese- és tankönyveket illusztráló, profi grafikus bevonásával készítettük a tananyagot, hogy ne csak cuki, de profi illusztrációkat készíthess!
Még sosem csináltál hasonlót?
Akkor kezdd a Logókészítés online tanfolyammal, hiszen ott megtanítunk az Adobe Illustrator vektorgrafikus képszerkesztő program alapjaira, hogy bátran és magabiztosan léphess tovább a haladó szintű Karakterkészítés és illusztráció online tanfolyamra!
Nem tudsz rajzolni?
Amennyire szükséges, annyira mindenki tud! Egy karakter megtervezésének és felvázolásának pontos, követendő lépései vannak. Nem a semmiből vetjük papírra őket. A Logókészítés, majd a Karakterkészítés kurzusokon ezekre a lépésekre is megtanítunk!