Tavaly is megírtuk a 2016-os csomagolásdesign trendeket, 2017-ben is bemutatjuk az idei év trendjeit. : )
A csomagolás formája, struktúrája, valamint a csomagoláson alkalmazott színek, grafikák, tipográfia és szövegek mind-mind ahhoz járulnak hozzá, hogy az adott termék (és a mögötte lévő márka/iparág) felismerhető és emlékezetes legyen, felkeltsék és lekössék a vásárló érdeklődését, informáljanak, majd vásárlásra ösztönözzenek.
Lássuk, hogy milyen trendek, ötletes megoldások hódítanak idén a termékcsomagolásokon!
Simple, clear és bold!
Azaz az egyszerű, letisztult, minimál alapra, háttérre jöhetnek a merész betűk, az egyedi tipográfiai megoldások. Nemcsak trendi ez a megoldás, de hasznos is, ugyanis a rohanó vásárlók figyelmét sokkal jobban meg tudja ragadni, akik így tényleg a lényegre (pl. márkanév, terméknév, termék egysoros leírása) tudnak koncentrálni.
Kézírással!
Sokféle, ütős kézírás jellegű fontot találhatunk, de akár mi is rajzolhatunk/írhatunk ilyen betűtípusokat. Ahogyan a legtöbb design munkán, úgy a csomagolásokon is igen látványosak ezek a fontok a termék/márkanév megjelenítéséhez, melyek jól kiegészíthetők talpas/talpatlan betűtípusokkal az egyéb információk feltüntetéséhez. Azonban arra ügyelni kell, hogy a kézírásos betűtípusok minden esetben jól olvashatóak legyenek a csomagoláson.
Színekkel!
Kutatások is bizonyítják, hogy a szín az az arculati összetevő, amelyre leginkább emlékeznek a fogyasztók, ez az az arculati elem, amelyet a vásárlók leginkább fel tudnak idézni az adott márkával/termékkel kapcsolatban. Éppen ezért érdemes ezt a csomagoláson is kihasználni, a szavak helyett inkább a színekkel játszani, a csomagoláson az arculati színeket előtérbe helyezni, hiszen ezekre biztosan emlékezni fognak a vásárlók az egymást követő vásárlások során.
Mintázatokkal!
Ismétlődő mintázatokkal is megdizájnolhatjuk a termékek csomagolását, melyek szintén az adott márka/termék felidézésében segíthetnek. A dinamikus, domináns mintáktól kezdve a játékos mintázatokon át egészen a légies, könnyed mintákig igazán vonzó látványt alakíthatunk ki a csomagoláson.
Meséljen történetet!
A csomagolásokon kreatív illusztrációkkal akár történeteket is mesélhetünk. Nemcsak látványosak, de segítenek a fogyasztókkal jobban megismertetni az adott terméket, a márka mögöttes tartalmait, identitását. Nem mellesleg az emberek például étkezés vagy főzés közben szeretnek elidőzni a termék csomagolásán található vizuális/szöveges tartalmak szemlélésével. : )
Legyen szokatlan!
Egyedi, kreatív csomagolásokkal abszolút a figyelem középpontjába tudjuk állítani a terméket. Ilyen lehet például az, amikor „levélnek” álcázzuk, bélyeggel, pecséttel látjuk el a termék csomagolását. (Meglepetés)csomagot mindenki szeret kapni, átvenni, nem? : )
Legyen izgalmas!
A termék csomagolásán hagyott kis „ablak” egyrészt segít láttatni a csomag tartalmát, másrészt figyelemfelkeltő is, a vásárló biztosan meg fog állni előtte. Egy ismeretlen termék esetén ez nagy segítséget jelent a fogyasztó számára, hiszen új termék lévén tarthat is tőle, nem tudja, hogy mit rejthet a doboz, a zacskó, nem biztos, hogy le meri venni a polcról. Továbbá a márka arculati elemeit is jól, kreatívan fel tudjuk használni egy ilyen csomagolás-megoldásban.
Csak stílusosan!
A retro és a vintage stílus sosem megy ki a divatból. A csomagoláson ezen trendek jellegzetes stílusjegyei is megjelenhetnek, természetesen már ötvözve a modernebb, fiatalosabb irányvonalakkal, azonban felidézve azt a hangulatot, azokat az érzéseket, melyek ezek a stílusokat körbelengik.
Jelszó: környezetbarát!
Ma már szinte „alapkövetelmény” is lehetne, hogy a termékek csomagolása környezetbarát legyen, természetesen lebomló, újrahasznosított anyagokból készüljön. A design miatt nem aggódni, ugyanis az ilyen csomagolások is remekül megdizájnolhatók.
Hogy tetszenek ezek a csomagolásdesign trendek, megoldások? : )
Ilusztrációk forrása:
www.99designs.com