Új év – új logódesign trendek. Ismét a legfrissebb irányzatokkal indítjuk az évet. Ne maradj le róluk Te sem! : )
A logó nemcsak egy szimbólum, hanem a márka legfontosabb arculati eleme, valamint gyakran ez az első dolog, amivel a célközönség találkozik. Minden márkának, vállalkozásnak van egy története, a logótrendek pedig segítenek, hogy a brandhez/vállalkozáshoz illő stílusban keljenek életre ezek a történetek a logóban.
Lássuk a 2025-ös év legnépszerűbb logótrendjeit! : )
# monokróm színek
Az elmúlt időszakban sok márka alkalmaz monokróm színpalettát, vagyis egyetlen színt és annak különböző árnyalatait az arculatában – többek között az egyszerű, letisztult, időtlen megjelenés elérése céljából. Ennek az irányzatnak idén is nagy sikere lesz. : )




# geometriai és absztrakt formák
A geometriai és az absztrakt formák egyaránt régóta fellelhetők a logókban. Ezek az elemek letisztultságot és modernséget közvetítenek a célközönség felé. Míg a geometriai formák megbízhatóságot sugároznak, addig a már-már folyékonynak tűnő és absztrakt formák az adott vállalkozás/iparág folyamatos változását szemléltetik.




# minimalizmus és egyszerűség
A minimalista design sikere már évek óta töretlen, és ez az idei évben sem változik. A minimál betűtípusok, az egyszerű vonalvezetésű, szellős és visszafogott grafikai elemek kerülnek a középpontba. A színes, merész arculatokkal szemben kissé unalmasnak tűnhetnek a minimalista logók, azonban fontos megjegyezni, hogy ezek a logók közel sem unalmasak, sőt, éppen az üres terektől, a “kevesebbtől”, a kevesebb dizájntól válnak igazán különlegessé.




# „természetes” dizájn
Az organikus formáknak, a földszíneknek, a természetközeli grafikai elemeknek továbbra is hatalmas sikere lesz, hiszen a fenntarthatóság, a természetesség, a biotermékek folyamatosan “terítéken” vannak. Éppen ezért idén is rengeteg olyan logóval találkozhatunk, amelyek a nyugalom és a környezettudatosság érzését közvetítik.
Az elmúlt évek során nagyon népszerűvé váltak a levél-és növényillusztrációk, melyek a növekedést és a vitalitást szimbolizálják. A trend másik sajátossága a természetes mozgások (pl. levelek mozgása, folyó víz áramlása stb.) megjelenítése a logókban.




# játékosság, tökéletlenség
A tökéletlennek tűnő tipográfia, vagy a kézzel rajzolt, felskiccelt elemek személyes megjelenést adnak a logóknak, ezáltal a márka még elérhetőbbé, közvetlenebbé, barátságosabbá válik a célközönség számára.




# mélység és rétegzettség
Idén sok olyan logóval találkozhatunk, melyek erős árnyékokkal, rétegekkel vannak ellátva, ezáltal mélység-érzetét keltik, valamint egyes elemeik éppen ellenkezőleg, lapos hatást nyújtanak.




# retró modern elemekkel ötvözve
Egyre több területen találkozhatunk a retró és a modern elemek kombinálásával – ez a logódesign területén sincs másként. A klasszikus talpas betűtípusok és a retró grafikai elemek merész színekkel, vagy éppen modernebb grafikai elemekkel keverednek. A nosztalgikus logók segíthetnek felidézni a régi hagyományokat, és visszaemlékezni a korábbi pozitív érzelmekre/élményekre.




# dinamikus logók
Manapság már egyre több olyan arculattal találkozhatunk, amelyek a fő logó mellett másodlagos logót használnak, vagy éppen csak a logó egyik fő elemét alkalmazzák, de maga a márka így is egyértelműen felismerhető, beazonosítható. Régóta jól ismert példa erre a Nike pipa. ; )




Neked melyik logótrend a kedvenced? : )
Forrás: wix.com
Illusztrációk forrása: Pinterest