Új év, új logótrendek. : ) Bejegyzésünkben összegyűjtöttük azokat a trendeket, amelyek 2021-ben hódítanak a logótervezésben.
A korábbi évekhez hasonlóan, 2020-ban is sorra vettük az év logótrendjeit, de elég visszaugrani egy-egy évet a logódesign trendek területén, és remekül kirajzolódik, hogy igazából “nincs új a nap alatt” – évről-évre ismerős “trendek” köszönnek vissza, és időnként ezek között üti fel a fejét egy-egy újdonság, kreatív logókivitelezési megoldás.
Manapság a minimalizmus, az egyszerűség és a letisztultság jegyében készül a logók többsége, de a geometriai formáknak is nagy sikere volt az elmúlt években, emellett az élénk színű és színátmenetes, a 3D hatású, a több rétegből álló, a merész betűtípusokkal megfűszerezett, a természet ihlette vagy éppen az animált logók is igazán népszerűek.
Vegyük is sorra, milyen logódesign trendek hódítanak 2021-ben!
Egyszerűség, minimalizmus
Manapság a cégek, vállalatok leginkább a digitális eszközökön keresztül kommunikálnak a célközönségükkel, az online platformokon az egyszerű logók (komplexebb logó átalakítható egyetlen, a célközönség számára felismerhető, a vállalkozást/márkát pontosan beazonosító ikonná) tudnak megfelelően működni. A jól ismert logók is átalakulnak, egyszerűsödnek, modern formát öltenek.
Élénk színek és színátmenetek; fekete-fehér logók; analóg és monokróm színek
A logókban a merész színhasználat, az ütős színkombinációk és a színátmenetek alkalmazása kiváló módja annak, hogy az adott márka/vállalkozás kitűnjön a tömegből és egyedivé váljon.
Róluk se felejtkezzünk el: egy kifejezetten fekete-fehér színpárossal megtervezett logó is igazán egyedi hatást válthat ki. : )
És bizony az egy színnel, annak árnyalataival vagy éppen analóg (a színkörön egymás melletti) színekkel színezett logók is igazán szemrevalók.
El-eltűnő karakterek
A célcsoport figyelmének felkeltésére frappáns módszer az eltűnő betűk használata, azaz a márkanév elhalványuló betűszárú, “félkész”, “hiányos”, “megtört” fontokkal kerül szedésre. Ez egy igazán feltűnő és izgalmas tipográfiai megoldás, azonban arra mindeképpen ügyelni kell, hogy a márkanévnek ebben a formában is felismerhetőnek, jól olvashatónak kell maradnia.
Márkanév és monogram
A tipografált, azaz az egy márkanévből álló logók továbbra is utat törnek maguknak. A felirathoz a többletjelentést és a brand által közvetített üzeneteket az egyedi, stilizált betűtípus adja.
A monogramból álló logók is népszerűek lesznek, de ezúttal negatív térrel, halmozott elemekkel és merész geometriai formákkal is kiegészülnek.
Geometriai alakzatok
A korábbi években jól bevált geometriai formák, a szabályos alakzatok – a körök, négyzetek, háromszögek – továbbra is teret hódítanak, ezekből mint “puzzledarabokból” épülnek fel a logók grafikai eleme.
Finom vonalak
Gyakran találkozhatunk egyszerű vonalakból és formákból felépülő logókkal is. Ez a technika a finom, vékony vonalakat és a talpatlan betűtípusokat veszi alapul, melyekkel igazán elegáns hatás kölcsönözhető a logók számára.
Rétegek egymáson
Nem újdonság, de megér egy megemlítést. : ) Továbbra is porondon vannak az olyan logók, melyek az (áttetsző) rétegek egymásra „halmozásából” épülnek fel. Az ilyen típusú logók manapság már szintén az egyszerűség elve mentén rendeződnek, a túlzott halmozás helyett egy-egy kreatív átfedéssel “játszanak”.
3D
Nem is kérdés, hogy a 3D hatású logók főszerepben maradnak. : ) Árnyékok, kiemelések, mélységek minden mennyiségben.
Kabalák, figurák
Az illusztrált karakterekkel, kabalákkal ellátott logók által az adott márka személyesebbé, szerethetőbbé válik a fogyasztók számára. Ezek a karakterek bizonyos fogalmakat, szituációkat, történeteket is bemutathatnak a logó grafikai elemeként.
Portrék
Szorosan kapcsolódva az előző trendhez – a “márka valódi arca” is felbukkanhat a logóban.
A logóban a márka mögött álló (akár kultikus) személyekről elhelyezett arckép segít a hitelesség, a bizalom és a kapcsolatok kialakításában, megteremtésében. Minél hitelesebb az adott személyről készült portré, annál erősebb kapcsolat alakulhat ki a márka és a célközönség között.
Negatív tér (white space)
Akár a logó tipográfiai részében, akár a grafikai elemében kerül bevonásra a negatív üres tér, mind-mind nagyszerű megoldás lehet, hiszen a white space különleges megjelenésűvé teszi a logót.
Szimmetria, egyensúly
A szabályos, a szimmetrián, az azonosságon, az alkotóelemek egyensúlyán alapuló logók kifejezetten előnyösek az olyan vállalkozások, márkák számára, melyek a szilárdságot, a megbízhatóságot szeretnék sugallni a célközönségük felé.
“Művészi káosz”
Éppen az előző “trenddel” állítható szembe a “művészi káosz”. : ) Ebben a logótrendben egyetlen szabályt kell betartani – a márkanév könnyen olvasható maradjon. Az alakzatok, grafikai elemek “szétszórása”, réteges, egymáson történő elhelyezése, elforgatása mind-mind nagyszerű módja a márka kreatív oldalának bemutatására.
Animált logók vs. statikus mozgás
A logókat továbbra is animálják. : )
Azonban előtérbe kerülnek az olyan logók, melyeknek például a tipográfiai elemén, feliratán alkalmaznak olyan hatást, mintha az mozogna, vagy éppen olyan grafikai elemet rajzolnak, mely a mozgást szimbolizálja – tehát csak a mozgás látszatát érzékeltetik. Ezzel a technikával azt sugallva a célközönség felé, hogy a márka több, mint egy “egyszerű” termék vagy szolgáltatás.
Térbeli elemek, perspektivikus ábrázolás
Újdonságként említhető meg – az alapvető rajzolási technikák, a perspektívák, az árnyékok és a görbületek segítségével a térbeliség és a mélység illúzióját keltik a logókban, és a “félig lapos” hatás sem marad el. Ezzel a technikával izgalmas, kreatív logók születnek.
“Ólomüveg” technika
A logótervezés számos alkalommal inspirálódik a múltból.
Az “ólomüveg” technikával (az ólomüvegeket a középkori templomokban alkalmazták) készült logók modern mintáinak, grafikai elemeinek szilánkokká “törése” a régmúltat idézi fel, kissé absztrakt érzetet keltenek, és gyakran tűnnek fel bennük természeti elemek.
Organikus formák
A logótervezők nagy múzsája a természet is. : )
Nyugalom, frissesség, harmónia, életerő, vitalitás jellemzi a természet ihlette logókat az új évben is.
Tinta-hatás
A logótervezés új trendje a tintával rajzolt, részletgazdag, “vonalkázott” grafikai elemek és stilizált aláírások, melyekkel igazán egyedülálló logók születhetnek.
Források:
JustCreative
99designs
graphicmama