Jellemzően mindig az elmúlt évek trendjei köszönnek vissza az új évben is, hol felerősödve, hol tovább gondolva. Lássuk őket!
Sok cég, a nagy márkák folyamatosan újítják meg logóikat, igazodva a trendekhez, a modern kor „elvárásaihoz”, az új logók pedig már az „újdonságok” szellemében születnek. Vadi új trendek helyett azonban ezúttal is inkább ismétlünk a logódesign trendek színpadán. : )
Lássuk, hogy milyen logók hódítanak az új évben!
Az egyszerűség, a minimalizmus továbbra is meghatározó jelentőséggel bír a logódesign terén (is), a mai, modern logók nincsenek túlgondolva, jellemzően egy jól eltalált betűtípusból (jellemzően egyszerű talpatlan fontból) szedett feliratból állnak, mellőznek mindenféle grafikai elemet, plusz extrát.
A minimál, egyszerű logók mellett természetesen feltűnnek az illusztrált, több apró részletet is tartalmazó, gondosan, aprólékosan kidolgozott, már-már művészi logók.
És ha már művészi logók – a történelmi ihletésű logók, a reneszánsz vagy éppen a középkori stílus is kirajzolódik a címszerű, emblémaszerű (pl. pajzs forma) logókban.
Az üres, fehér, negatív terek továbbra is „használatban” vannak a logókban, kreatívvá, vizuálisan érdekessé teszik a logókat, továbbá egyfajta kettőséget és mélységet is adnak a logóknak.
Ehhez a kreatív megoldáshoz hasonlóak az áttetsző rétegek, melyek egymásra „halmozásából”, az átfedésnek köszönhetően szintén nagyon izgalmas logók születnek.
A már jól bevált geometriai formák, a szabályos alakzatok, egyenesek sem maradnak el a logókban, és továbbra is a rácsszerkezetben való tervezés a meghatározó.
Sőt, a geometriai formákat egészen újszerűen is felhasználják, komplett ábrák, alakzatok építhetők belőlük.
A flat stílusnak sem áldoztak még le, de ahogyan az elmúlt években, úgy az új évben is finom árnyékokkal, árnyalásokkal jelennek meg a grafikai elemek a flat stílusú, valójában csak félig lapos (semi-flat) logókban.
A vintage stílus sem merült még feledésbe, a mai napig vannak olyan vállalkozások, márkák, melyeknek kifejezetten jól áll ez a már modernebb, felfrissítettebb verziójú stílus – gondoljunk a virágkorukat élő tradiciókhoz visszanyúló, kézműves koncepciókra.
Az embléma/jelvény/pecsétszerű logók is a mai napig hódítanak.
A kézírásos feliratokból álló logók továbbra is terítéken vannak, de természetesen a kézírásos betűtípus csak bizonyos témáknak áll jól.
A 80-as, 90-es évek retro stílusa is igen feltűnő módon lép porondra 2019-ben. Ahogyan a divat világában is visszaköszönnek a korábbi korok „divatjai”, a régi divat lesz az új divat, úgy a logók világában is az évtizedekkel ezelőtti trendek jelennek meg.
Nagy lendülettel tör előre a Memphis tervezési stílus a maga élénk színeivel, változatos geometriai formáival, és természetesen az igazi retro világot idéző logók is utat törnek maguknak.
Olyan hajlított, megtört, deformált logók is feltűnnek, melyek optikai illúziót okoznak, a 2D és a 3D közötti határvonalon mozognak. A logótervezők mindezt egy kis perspektíva/árnyék manipulációval érik el.
A színes, vidám, sokszor már-már bolondos logók is fel-feltűnnek, a márkák mindezzel azt akarják prezentálni, hogy mernek mások lenni.
Források:
JustCreative
99designs