Ezért tervezz profi logót!

Az arculat legfőbb alappillérről, a logóról nem lehet eleget beszélni, eleget írni, így ebben a bejegyzésben sem megyünk el mellette szó nélkül. 🙂 Megnézzük, hogy a profi logó milyen előnyökkel jár az adott márka, vállalkozás számára.

A logó az arculat kulcseleme, az egyik legfőbb vizuális lábnyom. A logó képviseli a márkát/céget, egyedivé teszi, megkülönbözteti másoktól, felismerhetővé és beazonosíthatóvá teszi. Ugyanakkor a logó közvetíti mindazt a mögöttes tartalmat (értékek, érzelmek, érzések, hangulat, attitűd), melyet a brand prezentálni szeretne a külvilág felé.

Ha mindezt megvalósítja a logó, akkor már nyert ügyünk van, és ezekkel együtt a profi logó még a márka/vállalkozás saját malmára is hajtja a vizet. Nézzük is meg, hogy milyen előnyökkel jár a profi logó az adott márka/vállalkozás számára, miért is érdemes profi logót terveznünk!

 

A profi logó nagyszerű első benyomást kelt

Logó és logó között óriási különbségek lehetnek…

A társas kapcsolatok, találkozások során is nagyon fontos az első benyomás. Nem szívesen állunk le beszélgetni egy ápolatlan emberrel, nem szívesen fogadjuk el a második randimeghívást, ha az első randin nem jöttek be a kiválasztottunkkal kapcsolatos „számításaink”. 🙂

A logó a legfőbb arculati elem, a legtöbb esetben ezzel találkozik először a célközönség, a logók világban is meghatározó jelentőséggel bír az első benyomás. Egy profi, szemrevaló logón előbb akad meg a tekintetünk, mint egy amatőr, esetleg ízléstelen logón, nemde? 🙂 A logó színe, betűtípusa, mérete, stílusa mind-mind sokat mondanak el az adott vállalkozásról, brandről. Ezekből a kis „nüanszokból” felépülő logó jelentősen befolyásolja azt, hogy minket vagy a konkurenciáinkat választják a célcsoportjaink. A profi logó bizalmat szül, elköteleződést vált ki a vállalkozás/márka felé, vonzza az ügyfeleket, bizalmat épít, márkahűséget alakít ki.

 

A profi logó profi koncepciót tükröz

Ha elvégzed a Designakadémia Logókészítés kurzusát, akkor (némi kreativitással és szorgalommal felvértezve) bizony profi logótervező válik belőled. Saját részre, ismerősöknek és valódi ügyfeleknek is tervezhetsz profi logót, hiszen birtokában leszel annak a tudásnak és gyakorlatnak, amely a profi logók elkészítéséhez kell, jártas leszel az arculattervezésben, így a remek ötletek mellett tanácsokkal is segítheted ügyfeleid arculati koncepciójának kialakítását – a színektől kezdve a betűtípusokon át egészen az apró, hangulat/stílusfokozó elemekig. A logó egy kicsi, de annál fontosabb szelete az arculatnak, fontos szerepe van abban, hogy profin tükrözze a komplett arculati koncepciót, és ezzel együtt támogassa, erősítse az adott brandet.

 

A profi logó segíti a brandépítést

A logó nem egyenlő a branddel, de főszerepet játszik a márka identitásának kialakításában, méghozzá azzal, hogy a logó tükrözi mindazt a mögöttes tartalmat (értékek, érzelmek, érzések, hangulat, attitűd), melyet a brand prezentálni szeretne a külvilág felé, a logó látványa feleleveníti a fogyasztók adott márkával, céggel kapcsolatos korábbi élményeit. Ez az ún. brand insight, amely a márka mögötti eszmeiségre, értékrendre utal, arra, hogy az emberek számára valójában mit jelképez a márka (legalábbis mit szeretne jelképezni). Ha profi a logó, akkor az egyedi jelentéssel bír a célközönség számára. Egy remek példa: a Nike pipa egy nagyon egyszerű forma, “csak” egy pipa, de a mögöttes tartalma, jelentése óriási. 🙂

 

A profi logó profi imázst tükröz

A profi tervezők kreatívan gondolkodnak, vizuális formába öntik mindazt, amit a vállalkozás/márka képvisel, illetve, amit a vállalkozás/márka prezentálni szeretne a célközönsége felé.

A logó szinte bármilyen formát ölthet. Vannak logók, amelyek egyetlen szóból állnak, míg mások kizárólag szimbólumokat használnak. A legtöbb logó szavak és szimbólumok kombinációja, de vannak csak betűkből álló logók, sok logó pedig még különböző színű és elrendezésű változatokkal is rendelkezik. Sőt, az is előfordul, hogy egy logót nem lehet csak egyetlen csoportba besorolni, mert több csoport jegyeit is hordozza. A logót alkotó elemeknek (természetesen logótípustól függően is), úgy mint a betűtípus(ok)nak, a szín(ek)nek és magának a grafikai elem(ek)nek is az adott vállalkozás/márka üzenetét kell képviselniük. Így áll össze a komplett logó, amely eredeti, testre szabott, sokoldalú, emlékezetes és időtlen, mely csakis előnnyel jár a brand számára.

Mutatjuk is őket!

A hatásos logó 5 ismertetője – ismered őket?

 

A profi logó mindig minden körülmények között használatra kész

A logó mindig minden körülmények között jól látható, megfelelően kirajzolódik, felirata(is) jól olvasható(k) – online és offline felületen, kisebb-nagyobb méretben egyaránt, vagyis mindig minden körülmények között képest az adott márkát/vállalkozást képviselni, beazonosítani.

Előfordulhat, hogy meg kell tervezni az adott logó különböző (felépítésű, méretű, elrendezésű) verzióit, hogy alkalmazkodni tudjon „a mai kor kihívásainak”, azaz testre kell őket szabni, hogy bármilyen felületen helyt tudjanak állni, gond nélkül lehessen őket alkalmazni.

Itt írtunk róluk:

Rugalmas logók

 

Illusztrációk forrása: JustCreative

Dátum: 2018. 04. 09.  //  Kategóriák: logó- és arculattervezés  //  Címkék: ,

Hozzászólások

Összesen 0 hozzászólás

Szólj hozzá te is