Szakmai körökben, profi designerek munkáiban nem találkozunk elcsépelt betűtípusokkal – igaz? Mutatjuk is, hogy melyek az elcsépelt betűtípusok!
Aki már kicsit jártasabb a grafikai alkotások világában, illetve esetleg már elvégezte a Designakadémia kurzusait vagy a Profi Otthoni Webdesign Tanfolyamot, nem csak tisztában van a tipográfiai alapszabályokkal, de azt is jól tudja, hogy fontokat egy ütős logóhoz vagy éppen egy klassz szórólaphoz, plakáthoz nem a számítógépe alapértelmezett betűkészletéből válogat.
Bejegyzésünkben a designerek által „gyűlölt” betűtípusokat mutatjuk be.
Túl sok magyarázatra nem is lesz szükség, egy kis angol tudással is jól megérthető a betűtípusokhoz tartozó rövid, frappáns leírás. Továbbá egy kis józan ésszel-ízléssel is belátható, hogy tényleg érdemes elkerülni ezeket a „tiltólistás” betűtípusokat profi design munkáink során.
Néhány éve még az újdonság erejével hatottak ezek a fontok, „menő” volt ezekkel logót, névjegykártyát, szórólapot készíteni (persze már akkor sem a profi designer körökben) – de mára már nagyon eljárt felettük az idő. : ( Még ha egyik-másik stílusa, hangulata miatt megfelelne aktuális munkánkhoz, koncepciónkhoz, akkor sem ezeket használjuk, hanem „hasonlót” keresünk, és nem egy “Lobster” vagy “Papyrus” fonttal készítjük el legújabb logónkat. : )
Forrás: Creative Market
Mi ezeket a betűtípusokat nem látjuk szívesen kreatív, dizájnos alkotásokban – ugye Te sem? : )
A lista bármikor bővülhet. : )