Barion Pixel

Álmaim vállalkozása

Mivel csekkolod ezt a leckét, így biztosan van már benned egy elképzelés arról, hogy mi az a terület, ami igazán érdekelne, amivel szívesen és lelkesen foglalkoznál. Egyébként az sem baj, ha még nem körvonalazódott, mert ez a kurzus többek között abban is segít utat mutatni Neked, hogy miben érdemes gondolkodnod.

Ízelítőként mutatunk is néhány kreatív bizniszötletet azzal kapcsolatban, hogy mire használhatod a megszerzett tudást, milyen irányokba fejlődhetsz tovább, ha a DesignAkadémián elvégzel egy vagy több kurzust:

  • Weboldalak grafikai munkái
  • Arculattervezés (pl. éttermek arculat kreátora)
  • Webgrafikák (Facebook, Instagram, hírlevelek stb…)
  • Webergonómia (UX design)
  • Offline kiadványok (meghívók, névjegyek, plakátok, szórólapok, magazin, baba/esküvői album, mesekönyv illusztrációk stb…)
  • Digitális magazin (kiadványszerkesztés), brossúra, katalógus
  • Csomagolástervezés
  • Illusztrációk készítése
  • Logóspecialista
  • Dekorműhely (lakberendezés, kézműves alkotások, webshop)
  • Saját könyv
  • NFT készítés, azaz add el digitális alkotásaid vagy tervezd meg másokét
  • Bloggerek, Youtuberek, influenszerek kreatívja
  • a legmenőbb babafotós vagy webshop termékfotós
  • Pimp Your home – avagy tuningoljuk fel lakásod kinézetét, hogy magasabb áron kelljen el
  • Influenszerek kreatívja (arculat, videó stúdió-háttér és design)
  • Kreatív alkotók kreátora
  • Infótermék specialista
  • Rendezvények kreatívja

És most fogj egy tollat/ceruzát és egy füzetet!

Nem vicc, tényleg írd le a válaszaidat! Komolyan gondoljuk és komolyan kérjük! Az ilyen feladatoknak fontos szerepe van!

A fentiek közül mivel foglalkozol/foglalkoznál a legszívesebben?

Több válasz is lehetséges, sőt kombinálhatod is! (Leírhatsz valami teljesen más orientációt is, ha már körvonalazódott benned valami egyedi.)

ÉLETCÉL

Az embert évszázadok óta foglalkoztatja a kérdés, hogy vajon miért születtünk erre a világra. Filozófusok vaskos köteteket töltöttek meg a lehetséges válaszokkal, ám tudomásunk szerint nincsen konszenzus ebben a kérdésben, azaz még senki nem mondta meg a „tutit”. Az életcélról mi határozunk, mi egyén szintjén dönthetünk róla. Dönthetünk úgy, hogy a családunkért élünk, de dönthetünk úgy is, hogy az üzleti és anyagi sikerrel leszünk „puszipajtások”. Nem állítjuk, hogy ezen két végpont között nincsen köztes út, azaz igazán boldog család mellett anyagi jólét és szakmai sikerek. Ám abban biztosak vagyunk, hogy sokan nem jól választják meg az arányokat, és emiatt nem tudnak igazán boldogok lenni, bármekkora siker is érje őket. Aki tudja, mi az igazán fontos számára az életben, az könnyen meghatározhatja a fókuszokat. Aki nem tudja, annak vagy sikerül véletlenül beletrafálni, vagy nem.

… ezért érdemes egy pillanatra megállni, elgondolkodni, hogy melyek azok a dolgok, melyek jó érzéssel töltenek el…

Mi az a tevékenység, vagy a családdal, emberekkel eltöltött idő, esetleg a siker és elismerés édes íze, amiben igazán jól érzed magad?

Mi más is lehetne az életcélod, mint az előző kérdésre adott válasz, válaszok, azaz konkrétan az,

hogyan érezd jól magad?

A fentiek tükrében érdemes átgondolnod, hogy az életcélod mennyire egyeztethető össze a vállalkozásoddal. Ha számodra a családdal eltöltött idő az első, akkor vállalkozásod tervezésénél ezt figyelembe kell venned.

Amennyiben huzamosabb ideig olyan tevékenységet folytatsz, ami a számodra igazán fontos dolgokat a háttérbe szorítja, úgy borítékolhatod, hogy nem leszel elégedett az életeddel.

Írd le, hogy mi a legfontosabb életcélod?

Összeegyeztethető ez az előzőekben beírt tevékenységekkel, melyekkel legszívesebben foglalkozol/foglalkoznál?

TISZTÁZANDÓ KÉRDÉSEK

Fontos magadban tisztázni a következő kérdéseket. Ne vedd őket „félvállról”!

Fogj ismét tollat a kezedbe!

Nem vicc, tényleg írd le a válaszaidat! Komolyan gondoljuk és komolyan kérjük! Az ilyen feladatoknak fontos szerepe van!

Milyen életet szeretnél?

(Anyagi biztonság, utazás, sportolás, család, luxus, szabadidő, stb… Bármire gondolhatsz és bármennyit írhatsz!)

Hogyan nézzen ki egy ideális hétköznapod?

(Részletezd reggeltől estig!)

Mi az, mik azok a dolgok, amit élvezettel csinálsz?

(Akár munka, hobbi vagy szórakozás.)

Mi az, amiben úgy érzed tehetséges vagy, csak rá kellene hajtanod, hogy a legjobb lehess benne?

Elképzelhetőnek tartod, hogy a vállalkozásod megadhatja mindazokat, amiket az előző kérdésekre válaszoltál?

Mennyi lenne az az elvárt havi jövedelem, ami a fenti, ideálisnak felvázolt célokhoz megfelelő hátteret biztosítana?

Mi a Te „egy vagy több jó okod”, amiért vállalkoznál?

A vállalkozást céllal indítjuk. Kell, hogy legyen egy vagy több jó okunk, ami miatt belevágunk. A korábbiakban már kitárgyaltuk, hogy miért éri meg vállalkozni, mit nyerhetsz általa.

RÉSZCÉLOK

Meghatározott cél nélkül sosem fogjuk tudni, hogy „odaértünk”. Részcélok nélkül elviselhetetlenül hosszú az út, kevesek érnek el a kitűzött célig. Hosszú, talán évekig tartó kemény munka lesz, mire eljutsz a végső vágyott célodig. Fontos, hogy mindeközben megőrizd a motivációdat, kitarts és végig csináld. A legjobb, amit javasolhatunk, hogy ajándékozd meg magad a részcélok elérésekor. Lépj le egy hétvégére wellnessezni vagy túrázni, esetleg nézz meg egy filmet, vagy végre látogass meg valakit, akit szeretsz… Tégy bármit, ami örömet okoz. Töltsd fel a lelkesedés tartályodat, jutalmazd a kitartásodat! A részcéloknak belátható távolságban kell lenniük, hogy a kis részcél-ajándékok segítsenek átlendülni a nehézségeken, problémákon.

Milyen szakmai fő célt tudsz most megfogalmazni?

(Lehet az bevétel, elismertség, alkalmazotti létszám, bármi.)
Ha ez pipa, akkor odaértem.

Milyen részcélokra tudod bontani a főcélt? Milyen állomásai vannak az útnak a célig? Esetleg mit kell még tanulnod hozzá?

Mivel fogom megajándékozni magam a részcélok elérésekor?

A KIVÉTELES 5%-BA TARTOZOL

Most, hogy a lényeget már papírra is vetetted, azon kevesek közé tartozol, akiknek nemcsak van céljuk, víziójuk a jövővel kapcsolatban, hanem meg is tervezték annak állomásait, s a részcélok nagyban segítenek el is jutni oda. Az emberek frusztrációinak, boldogtalanságának egyik fő oka a céltalanság. Ezzel most reményeink szerint leszámoltál.

Ha minden kérdést megválaszoltál lelkiismeretesen, valószínűleg jó ideig „elszöszöltél” vele… Hidd el, nagyon fontos lépéseken vagy túl. Ez az alapja mindennek. Az életednek, a vállalkozói létnek és a vállalkozásodnak is!

A bizniszed egy eszköz lesz ahhoz, hogy ebbe az irányba, a céljaid irányába tudj haladni folyamatosan.

Már ma pénzzé tennéd a kreativitásodat, de nem tudod, hogyan kezdj bele? Mindig is saját vállalkozásról álmodtál? Szintet lépnél meglévő vállalkozásodban?

Jelentkezz még ma, segítünk beindítani és sikerpályára állítani a kreatív bizniszedet!