Designerként a betűket sokszor sok helyen alkalmazzuk. Előkerülnek többek között arculattervezésben, logókészítésben, grafikai anyagok, valamint kiadványok szerkesztésében.

A betűk amellett, hogy információkat közölnek, vizuális élményekkel is szolgálnak. A titok a különböző betűtípusok megfelelő kombinálásában rejlik. Ebben saját ízlésünkre, szépérzékünkre támaszkodhatunk, de ha még nem lennénk elég járatosak a fontkeverésben, a betűtípusok harmonikus párosításához a tipográfiai szabályok mellett számos online elérhető eszközt is használhatunk.

Most utóbbiakból hoztunk Nektek néhányat, amelyek segíthetnek megfelelően „összekeverni” a betűket. 🙂

TOVÁBB OLVAS >>

Színek nélkül nehéz lenne logótervezésbe, plakátkészítésbe, magazinszerkesztésbe vagy akár csomagolásdesignba fogni. A szöveges vagy vizuális (illusztrációk, fotók) tartalmat a színek keltik életre, adnak hozzá plusz értéket, jelentést. Ahogyan a betűtípusok esetében, úgy a színeknél is az arculatnak/témának/stílusnak megfelelő választás  és a hatásos kombinációk a siker kulcsai.

Munkáinkhoz akár egy-egy színt keresünk, akár egyedi színpalettákat szeretnénk alkotni, az inspirációk mellett számos ingyenes eszköz is a segítségünkre lehet ebben. Íme ezek közül néhány:

TOVÁBB OLVAS >>

Nulláról a profi munkákig – Nekik már sikerült!

Dátum: 2016. 01. 11.  //  Kategóriák: kiadványszerkesztés  //  Címkék:

A szemrevaló hallgatói munkáknál semmi sem tükrözi jobban azt, hogy előzetes szaktudás, ismeret, hozzáértés, jártasság, tapasztalat és képzettség nélkül is profi munkák kerülhetnek ki a kezünk alól. Mi a recept hozzá? Gyakorlati feladatokban bővelkedő tanfolyam, elszántság, motiváció, sok gyakorlás, kitartás és egy kis kreativitás. 🙂

TOVÁBB OLVAS >>

Összegyűjtöttünk néhány olyan trendet, előrejelzést, amelyek nagy valószínűséggel előtérbe fognak kerülni az új esztendőben. Ezeket érdemes lesz grafikai munkák, kiadványszerkesztés és logótervezés során alkalmazni, így biztosan naprakész, „trendi” anyagokkal állhatunk elő. Természetesen a jól bevált, népszerű design elemekről, stílusokról sem kell lemondanunk, feltehetőleg az új évben is – némi módosítással, újítással, frissítéssel – megmaradnak.

TOVÁBB OLVAS >>

Kreatív pályázatok

Dátum: 2015. 03. 01.  //  Kategóriák: digitális grafika, kiadványszerkesztés, logó- és arculattervezés  //  Címkék:

Kreatív pályázatok? Hát persze!

Akár még tanuló vagy, akár már végeztél a DesignAkadémia tanfolyamain, ha van szabad kapacitásod és kedved hozzá, érdemes különböző kreatív pályázatokon részt venni.
Egyrészt akár nyersz, akár nem, a portfóliód gyarapszik, a tapasztalatod és rutinod nő. Továbbá megismerhetnek a leendő megrendelők, tehát ha úgy vesszük csak nyerhetsz a pályázgatásokkal 🙂 Na, de hol találsz kreatív pályázatokat? Íme:

TOVÁBB OLVAS >>

8 online pattern maker

Dátum: 2015. 01. 30.  //  Kategóriák: digitális grafika  //  Címkék: , ,

A patternek azaz mintázatok nagyon fontos eszközei a digitális grafikának. A felhasználási területük igencsak szerteágazó. A leggyakrabban talán a kreatív munkáink háttereként használjuk őket, de más online- és offline grafikai anyagban is gyakran megjelennek:

TOVÁBB OLVAS >>

Flat logó inspiráció

Dátum: 2015. 01. 13.  //  Kategóriák: logó- és arculattervezés, stílusok és trendek  //  Címkék: , ,

A flat designról és a material designról már olvashattatok a 2015- ös grafikai trendeket előre vetítő cikkünkben. Most hoztunk Nektek néhány logót példának, melyeken jól megfigyelhetőek ezen trendek tipikus jellemzői, mint a letisztultság, egyszerűség, minimális effekt (max egy kis vetett árnyék, de az is éles határokkal), pasztelles színek.

TOVÁBB OLVAS >>

Így év elején nagyon fontos, hogy tisztába legyünk az új design trendekkel. A legnépszerűbb trendek 2014-ről áttevődnek 2015-re is, gyakorlatilag minden ami menő volt 2014-ben, divat lesz 2015-ben is, csak nagyobb, látványosabb, erőteljesebb formában. Lássuk hát, mikre érdemes figyelni, ha Te is trendi szeretnél lenni 🙂

TOVÁBB OLVAS >>

Oldal: 13 / 14« Első...1011121314