A nyomtatásra szánt anyagok talán még több odafigyelést igényelnek, hiszen az ezeken vétett hibák nem javíthatóak olyan gyorsan és könnyen, ha már kinyomtatásra került belőlük több száz példány. Igen költséges mulatság lehet tehát egy-egy hibázás nyomtatott anyagoknál. Összegyűjtöttük azokat a szabályokat, tudnivalókat, melyek betartásával kivédhetőek ezek a „költséges mulatságok”. 🙂

TOVÁBB OLVAS >>

Logótervezés – szabályok, tanácsok

Dátum: 2016. 03. 06.  //  Kategóriák: logó- és arculattervezés  //  Címkék: ,

A logó az arculat kulcseleme, az egyik legfőbb vizuális lábnyom. Ezzel találkozik először a célcsoport, ezért nagyon fontos, hogy általa felismerhető és beazonosítható legyen az adott márka/cég. A cégre/márkára/szervezetre szabott logó könnyen megjegyezhető, továbbá közvetíti mindazt a mögöttes tartalmat (értékek, érzések, hangulat, attitűd), melyet a márka prezentálni szeretne a külvilág felé. A jól megtervezett logó fontos szerepet játszik még a hatásgyakorlásban, a figyelemfelkeltésben és az első benyomás kialakításában is.

TOVÁBB OLVAS >>

Az egyik legalapvetőbb arculati elem a logó. Fontos, hogy mindig cégre/márkára/szervezetre szabottan tervezzük meg, és fő funkcióinak is eleget tegyen, azaz beazonosítson, üzeneteket, értékeket közvetítsen, hatást gyakoroljon.

A logók területén is évről-évre jönnek-mennek a trendek. És itt is igaz az, hogy az elmúlt évek trendjei köszönnek vissza, kisebb-nagyobb módosításokkal, változtatásokkal. Érdemes ezeket nyomon követni, és ha a logónk is „engedi”, egy-egy trendi újdonságot belecsempészhetünk. 🙂

TOVÁBB OLVAS >>

A termékcsomagolás a praktikus funkcióin túl (tárolás, védelem, adagolás, kényelmes felhasználás, szállíthatóság, stb) nagyon fontos marketingfunkciókat is betölt. A csomagolás a marketingkommunikáció egyik alappillére, „néma értékesítő”. A kommunikáció mellett feladata még a figyelemfelkeltés, hiszen az adott terméknek ki kell tűnnie a széles árukínálatból, továbbá a fogyasztói bizalom elnyerése, ugyanis a fogyasztó csak azt a terméket vásárolja meg, amely megfelelően kommunikálja a terméktulajdonságokat, hihető. A csomagolás egyben promóciós és eladásösztönző, reklámközvetítő eszköz is, mert meghirdetett ajánlatok, hirdetések közvetítésére is alkalmas, és a jó csomagolást fel lehet ismerni az eladóhelyeken a reklám megtekintése után. A csomagolás tájékoztató funkciót is betölt, a fogyasztók nemcsak megvenni akarják a terméket, hanem informálódni is akarnak róla.

És mindehhez jön még „egy kis” design. 🙂 A design a vizualitáson keresztül segíti ezeknek a funkcióknak megvalósulását. A csomagolás formája, struktúrája, valamint a csomagoláson alkalmazott színek, grafikák, tipográfia és szövegek mind-mind ahhoz járulnak hozzá, hogy az adott termék (és a mögötte lévő márka/iparág) felismerhető és emlékezetes legyen, felkeltsék és lekössék a vásárló érdeklődését,  informáljanak, majd vásárlásra ösztönözzenek.

TOVÁBB OLVAS >>

Részekből egész – II. rész

Dátum: 2016. 02. 01.  //  Kategóriák: digitális grafika, kiadványszerkesztés  //  Címkék:

Előző bejegyzésünkben nekiláttunk összegyűjteni azokat a tudnivalókat és tanácsokat, amelyekkel a puzzledarabokból kirakathatjuk a teljes puzzle-t, hiszen egy-egy kompozíció akkor lehet igazán ütős, ha az egyes elemek összetartó, egységes designt alkotnak.

Folytassuk a listát! 🙂
TOVÁBB OLVAS >>

Részekből egész – I. rész

Dátum: 2016. 01. 25.  //  Kategóriák: digitális grafika, kiadványszerkesztés  //  Címkék:

Bármilyen munkán is dolgozunk, legyen az egy „egyszerű” logó, egy összetettebb szórólap vagy egy több oldalas magazin, mindegyik részekből (pl. színekből, betűkből, szövegekből, grafikákból, képekből) épül fel, a részek pedig teljes egészt alkotnak. Egy-egy kompozíció akkor lehet igazán ütős, ha az egyes elemek összetartó, egységes designt alkotnak. Elkészíthetjük mi a legszebb grafikai elemeket, dolgozhatunk a legklasszabb betűkkel, a legjobb fotókkal, ezek mit sem érnek, ha nem állnak össze  egy egésszé. Azonban fontos, hogy a megfelelően elrendezett, felosztott, összeállított kompozíció ne csak jól nézzen ki, hanem töltse be a neki rendelt funkciókat is, legyen hatással, befolyással a szemlélőkre (pl. információk hatékony átadása, vásárlásra/részvételre ösztönzés).

Két bejegyzésben gyűjtöttük össze azokat a tudnivalókat és tanácsokat, amelyekkel a puzzledarabokból kirakathatjuk a teljes puzzlet. 🙂

TOVÁBB OLVAS >>

Designerként a betűket sokszor sok helyen alkalmazzuk. Előkerülnek többek között arculattervezésben, logókészítésben, grafikai anyagok, valamint kiadványok szerkesztésében.

A betűk amellett, hogy információkat közölnek, vizuális élményekkel is szolgálnak. A titok a különböző betűtípusok megfelelő kombinálásában rejlik. Ebben saját ízlésünkre, szépérzékünkre támaszkodhatunk, de ha még nem lennénk elég járatosak a fontkeverésben, a betűtípusok harmonikus párosításához a tipográfiai szabályok mellett számos online elérhető eszközt is használhatunk.

Most utóbbiakból hoztunk Nektek néhányat, amelyek segíthetnek megfelelően „összekeverni” a betűket. 🙂

TOVÁBB OLVAS >>

Színek nélkül nehéz lenne logótervezésbe, plakátkészítésbe, magazinszerkesztésbe vagy akár csomagolásdesignba fogni. A szöveges vagy vizuális (illusztrációk, fotók) tartalmat a színek keltik életre, adnak hozzá plusz értéket, jelentést. Ahogyan a betűtípusok esetében, úgy a színeknél is az arculatnak/témának/stílusnak megfelelő választás  és a hatásos kombinációk a siker kulcsai.

Munkáinkhoz akár egy-egy színt keresünk, akár egyedi színpalettákat szeretnénk alkotni, az inspirációk mellett számos ingyenes eszköz is a segítségünkre lehet ebben. Íme ezek közül néhány:

TOVÁBB OLVAS >>

Oldal: 12 / 13« Első...910111213